Intake formulier ondersteuning groep Datum DD dash MM dash JJJJ Ingevuld door* E-mailadres* School* Groep* Aantal leerlingen* Verhouding jongens/meisjes in de groep* Ik werk samen met* Ik werk op de volgende dagen Ervaring als leerkracht Geef de groep waar je les aan hebt gegeven aan en aantal jaren voor de groepVraag 1Hulpvragen / Van wie komen de hulpvragen? leerkracht(en)? IB-er? Ouders? Geven de leerlingen zelf ontevredenheid aan?*Vraag 2Is directie betrokken geweest vanuit de hulpvragen en op welke manier?*Vraag 33A. Welke personen( instanties) zijn er tot nu toe betrokken geweest bij de groep? IB-er, individuele hulpverlener(s)/instantie(s)?*3B. Heb je zelf als leerkracht eerder ondersteuning gehad? Zo ja ,van wie ?*Vraag 44A. Probleembeschrijving Welke problemen ervaar jij/jullie als leerkracht als meest belastend met de groep als geheel?*4B. Wat ervaar je/jullie ZELF als zwaarste punt/ item/ belastend? Is hierin een verschil met je mogelijke duo-partner? Zo , ja wat is het verschil?*Vraag 5Wat denk je wat de mogelijke oorzaak / oorzaken van het probleem kan zijn?*Vraag 6Welke CONCRETE hulpvraag heb(ben) je/ jullie voor deze groep? Wat is de wens in ondersteuning? Begin met het woord WIJ of IK…*Vraag 7Met welke (kleine) eerste stap zou er een verandering in gang kunnen worden gezet?*Vraag 8Relevante informatie uit de voorgeschiedenis v/d groep bijv.: Zijn er veel leerlingen/ leerkrachten wisselingen geweest? Samengestelde groep/combinatiegroep? Zijn er eerder zorg- signalen vanuit vorige leerkrachten geweest?*Vraag 9Welke preventieve methode(n) worden er op school gehanteerd betreft soc.em.ontwikkeling? Dus hoe ziet het preventieve beleid op jullie school eruit ?*Vraag 10Zijn de gedragsverwachtingen voor de leerlingen helder ? Welke afspraken en regels zijn er omtrent begrenzing van gedrag van leerlingen?*Is de schijf van 5 op orde als duo's Vraag 1111A. Wat heb(ben) je/jullie al ondernomen om de groep op een hoger sociaal niveau te krijgen en met welk resultaat? Welke successen heb je (of zijn er door collega’s) al behaald?*11B. Hebben jullie ouders al betrokken?*Vraag 12Noem de protectieve factoren van de groep als geheel. Dus wat werkt succesvol met de groep? Waar en wanneer (bij welke lessen) gaat het goed?Vraag 13Zijn er zogenaamde leiders-figuren in de groep? Zo ja, wie zijn dit en zet er met een + of een – bij of het positieve of negatieve leiders zijn.Vraag 14Waar worden de leerlingen in jouw groep blij van? Waar kan je ze als groep mee verrassen/belonen?Vraag 15Wat hoop je te bereiken voor/met de groep of voor jezelf? Wat hoop je dat er veranderd gaat worden, wat is je gewenste resultaat en voor wie? Noem mogelijk 3 doelen die je voor ogen hebt.* Ik geef toestemming aan IN JE SAS om bovenstaande gegevens in vertrouwelijkheid te gebruiken binnen de praktijk voor een intakegesprek, kindertherapie/coaching en trainingsdoeleinden. Δ