Kindgesprekken & Kindplannen
Kindgesprekken & Kindplannen
Kindgesprekken & Kindplannen
workshop
Trainings informatie
Werken met kindplannen (bij ons: SAS-plannen) vanuit handelingsgericht werken (HGW) vraagt van leerkrachten dat zij leerlingen serieus nemen en hen stimuleren (meer) verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedrag en werkhouding. In de SAS-plannen wordt de leerling niet met anderen vergeleken, maar met zichzelf: wat weet, kan en begrijp ik nu, wat ik eerst nog niet wist, kon of begreep? Door over het eigen leerproces na te denken, ontdekt de leerling de sterke en zwakke punten in zijn handelen. De norm voor vooruitgang of ontwikkeling is niet een landelijk gemiddelde maar ligt in de leerlingen zelf.
Een gezamenlijke reflectie van leerling en leerkracht is essentieel binnen het kindplan/SAS-plan. Leerling en leerkracht denken na over het leer- en ontwikkelingsproces, de leerling stelt haalbare doelen op en leerling en leerkracht bespreken samen de bereikte resultaten op gedragsniveau, op leerniveau en/of werkhoudingsniveau.
De kindplannen van IN JE SAS zijn gebaseerd op het kindplan van HGW Noëlle Pameijer, in combinatie met de gesprekstechnieken van Kids ‘Skills van Ben Furman. Kids ‘Skills is een gespreksmethodiek met leerlingen die vanuit oplossingsgericht denken en werken is ontwikkeld. Kids ‘Skills reikt een concreet stappenplan aan om samen met de leerling te zoeken naar de mogelijkheden om deze eigen leerdoelen te bereiken. Hierdoor wordt de leerling de eigenaar van zijn eigen doelen en handelingsplan.
Tijdens de cursus:
- worden de theorie van kindplan/ kindgesprek van HGW en Kids’ Skills aangereikt
- worden de oplossingsgerichte gesprekstechnieken praktisch geoefend
- worden verschillende formats aangereikt om het kindplan/ SAS-plan vast te leggen
- is er aandacht voor de transfer tussen kind- ouders en school
Vanuit eigen ervaringen en ervaringen van de leerkrachten willen we met de hen praktisch aan de slag tijdens deze middagen/avonden.
Kosten op aanvraag:
Contact opnemen
Cursus oplossingsgerichte gesprekstechnieken kindplannen

Kindgesprekken & Kindplannen
workshop
Trainings informatie
Werken met kindplannen (bij ons: SAS-plannen) vanuit handelingsgericht werken (HGW) vraagt van leerkrachten dat zij leerlingen serieus nemen en hen stimuleren (meer) verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedrag en werkhouding. In de SAS-plannen wordt de leerling niet met anderen vergeleken, maar met zichzelf: wat weet, kan en begrijp ik nu, wat ik eerst nog niet wist, kon of begreep? Door over het eigen leerproces na te denken, ontdekt de leerling de sterke en zwakke punten in zijn handelen. De norm voor vooruitgang of ontwikkeling is niet een landelijk gemiddelde maar ligt in de leerlingen zelf.
Een gezamenlijke reflectie van leerling en leerkracht is essentieel binnen het kindplan/SAS-plan. Leerling en leerkracht denken na over het leer- en ontwikkelingsproces, de leerling stelt haalbare doelen op en leerling en leerkracht bespreken samen de bereikte resultaten op gedragsniveau, op leerniveau en/of werkhoudingsniveau.
De kindplannen van IN JE SAS zijn gebaseerd op het kindplan van HGW Noëlle Pameijer, in combinatie met de gesprekstechnieken van Kids ‘Skills van Ben Furman. Kids ‘Skills is een gespreksmethodiek met leerlingen die vanuit oplossingsgericht denken en werken is ontwikkeld. Kids ‘Skills reikt een concreet stappenplan aan om samen met de leerling te zoeken naar de mogelijkheden om deze eigen leerdoelen te bereiken. Hierdoor wordt de leerling de eigenaar van zijn eigen doelen en handelingsplan.
Tijdens de cursus:
- worden de theorie van kindplan/ kindgesprek van HGW en Kids’ Skills aangereikt
- worden de oplossingsgerichte gesprekstechnieken praktisch geoefend
- worden verschillende formats aangereikt om het kindplan/ SAS-plan vast te leggen
- is er aandacht voor de transfer tussen kind- ouders en school
Vanuit eigen ervaringen en ervaringen van de leerkrachten willen we met de hen praktisch aan de slag tijdens deze middagen/avonden.
Kosten op aanvraag:
Contact opnemen
Cursus oplossingsgerichte gesprekstechnieken kindplannen

Kindgesprekken & Kindplannen
workshop
Trainings informatie
Werken met kindplannen (bij ons: SAS-plannen) vanuit handelingsgericht werken (HGW) vraagt van leerkrachten dat zij leerlingen serieus nemen en hen stimuleren (meer) verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedrag en werkhouding. In de SAS-plannen wordt de leerling niet met anderen vergeleken, maar met zichzelf: wat weet, kan en begrijp ik nu, wat ik eerst nog niet wist, kon of begreep? Door over het eigen leerproces na te denken, ontdekt de leerling de sterke en zwakke punten in zijn handelen. De norm voor vooruitgang of ontwikkeling is niet een landelijk gemiddelde maar ligt in de leerlingen zelf.
Een gezamenlijke reflectie van leerling en leerkracht is essentieel binnen het kindplan/SAS-plan. Leerling en leerkracht denken na over het leer- en ontwikkelingsproces, de leerling stelt haalbare doelen op en leerling en leerkracht bespreken samen de bereikte resultaten op gedragsniveau, op leerniveau en/of werkhoudingsniveau.
De kindplannen van IN JE SAS zijn gebaseerd op het kindplan van HGW Noëlle Pameijer, in combinatie met de gesprekstechnieken van Kids ‘Skills van Ben Furman. Kids ‘Skills is een gespreksmethodiek met leerlingen die vanuit oplossingsgericht denken en werken is ontwikkeld. Kids ‘Skills reikt een concreet stappenplan aan om samen met de leerling te zoeken naar de mogelijkheden om deze eigen leerdoelen te bereiken. Hierdoor wordt de leerling de eigenaar van zijn eigen doelen en handelingsplan.
Tijdens de cursus:
- worden de theorie van kindplan/ kindgesprek van HGW en Kids’ Skills aangereikt
- worden de oplossingsgerichte gesprekstechnieken praktisch geoefend
- worden verschillende formats aangereikt om het kindplan/ SAS-plan vast te leggen
- is er aandacht voor de transfer tussen kind- ouders en school
Vanuit eigen ervaringen en ervaringen van de leerkrachten willen we met de hen praktisch aan de slag tijdens deze middagen/avonden.
Kosten op aanvraag:
Contact opnemen
Cursus oplossingsgerichte gesprekstechnieken kindplannen

Kindgesprekken & Kindplannen
workshop
Trainings informatie
Werken met kindplannen (bij ons: SAS-plannen) vanuit handelingsgericht werken (HGW) vraagt van leerkrachten dat zij leerlingen serieus nemen en hen stimuleren (meer) verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedrag en werkhouding. In de SAS-plannen wordt de leerling niet met anderen vergeleken, maar met zichzelf: wat weet, kan en begrijp ik nu, wat ik eerst nog niet wist, kon of begreep? Door over het eigen leerproces na te denken, ontdekt de leerling de sterke en zwakke punten in zijn handelen. De norm voor vooruitgang of ontwikkeling is niet een landelijk gemiddelde maar ligt in de leerlingen zelf.
Een gezamenlijke reflectie van leerling en leerkracht is essentieel binnen het kindplan/SAS-plan. Leerling en leerkracht denken na over het leer- en ontwikkelingsproces, de leerling stelt haalbare doelen op en leerling en leerkracht bespreken samen de bereikte resultaten op gedragsniveau, op leerniveau en/of werkhoudingsniveau.
De kindplannen van IN JE SAS zijn gebaseerd op het kindplan van HGW Noëlle Pameijer, in combinatie met de gesprekstechnieken van Kids ‘Skills van Ben Furman. Kids ‘Skills is een gespreksmethodiek met leerlingen die vanuit oplossingsgericht denken en werken is ontwikkeld. Kids ‘Skills reikt een concreet stappenplan aan om samen met de leerling te zoeken naar de mogelijkheden om deze eigen leerdoelen te bereiken. Hierdoor wordt de leerling de eigenaar van zijn eigen doelen en handelingsplan.
Tijdens de cursus:
- worden de theorie van kindplan/ kindgesprek van HGW en Kids’ Skills aangereikt
- worden de oplossingsgerichte gesprekstechnieken praktisch geoefend
- worden verschillende formats aangereikt om het kindplan/ SAS-plan vast te leggen
- is er aandacht voor de transfer tussen kind- ouders en school
Vanuit eigen ervaringen en ervaringen van de leerkrachten willen we met de hen praktisch aan de slag tijdens deze middagen/avonden.
Kosten op aanvraag:
Contact opnemen
Cursus oplossingsgerichte gesprekstechnieken kindplannen

Zo IN JE SAS (groep 5 – 8)
Zo IN JE SAS (groep 5 – 8)
Zo IN JE SAS (groep 5 – 8)
Trainings informatie
De 7 Zo-IN JE SAS- trainingen zijn bedoeld om kinderen op een prettige, en positieve wijze sociale vaardigheden aan te leren.Dit zodat zij zich sociaal sterker voelen en deze vaardigheden in kunnen zetten in hun dagelijkse leven.
Tijdens de 7 trainingen is veel ruimte voor het inbrengen van eigen ervaringen. Daarnaast staat ervaringsleren centraal: Kinderen leren door te doen. Er wordt veel tijd besteed aan gespreksvormen, spelvormen en rollenspelen.
Zo IN JE SAS is bedoeld voor een groep van maximaal 6 kinderen en wordt begeleid door onze IN JE SAS-trainer Ellen Visschedijk. De begeleiding is persoonlijk en adaptief. Bovendien interactief en speels waardoor het effect van de training groot is.
Vanuit onze ervaringen weten we dat kinderen de trainingen als verrassend, leuk en gezellig ervaren. In een kleine, veilige groep krijgen de kinderen de kans om te oefenen en meer van zichzelf te laten zien.
De begeleiding is niet gericht op het afleren, maar op het (aan)leren van nieuw alternatief gedrag. Uw kind oefent met het nieuwe gedrag, met als doel, dat het kind dit geleerde gedrag ook in de dagelijkse situaties gaat toepassen. Ieder kind krijgt een eigen persoonlijk leerdoel n.a.v. eigen hulpvragen.
Aan de orde komen:
- Kennismaken met anderen
- Lichaamshouding en lichaamstaal
- Goed luisteren en spreken (stemgebruik)
- Het uiten van emoties
- ‘Nee’ durven zeggen
- Vragen of je mee mag doen, initiatief nemen
- Kritiek geven en krijgen (opkomen voor jezelf)
- Reageren op een afwijzing
- Omgaan met pest/plaaggedrag, weerbaar worden
Het leerdoel loopt als een rode draad door alle trainingen heen. Wanneer uw kind veel positieve (nieuwe) ervaringen krijgt, zal het zelfvertrouwen toenemen.
De training Zo IN JE SAS bestaat uit 7 trainingen van 1 uur en 15 minuten, waarbij interactief wordt gewerkt.
Vaste dag: dinsdagavond Andere opties mogelijk : dagen en tijden op aanvraag.

Kosten:
€259,-Aanmeldformulier ouders
Prijs is inclusief materiaal: werkboek, plankje, krachtsteen en complimententasje. Na elke training worden de ouders middels een mail op de hoogte gehouden over het verloop van de training.
Voor de groepstrainingen kan geen vergoeding worden aangevraagd, echter de kosten zijn dan ook lager dan een individuele begeleiding.


Zo IN JE SAS (groep 5 – 8)
Trainings informatie
De 7 Zo-IN JE SAS- trainingen zijn bedoeld om kinderen op een prettige, en positieve wijze sociale vaardigheden aan te leren.Dit zodat zij zich sociaal sterker voelen en deze vaardigheden in kunnen zetten in hun dagelijkse leven.
Tijdens de 7 trainingen is veel ruimte voor het inbrengen van eigen ervaringen. Daarnaast staat ervaringsleren centraal: Kinderen leren door te doen. Er wordt veel tijd besteed aan gespreksvormen, spelvormen en rollenspelen.
Zo IN JE SAS is bedoeld voor een groep van maximaal 6 kinderen en wordt begeleid door onze IN JE SAS-trainer Ellen Visschedijk. De begeleiding is persoonlijk en adaptief. Bovendien interactief en speels waardoor het effect van de training groot is.
Vanuit onze ervaringen weten we dat kinderen de trainingen als verrassend, leuk en gezellig ervaren. In een kleine, veilige groep krijgen de kinderen de kans om te oefenen en meer van zichzelf te laten zien.
De begeleiding is niet gericht op het afleren, maar op het (aan)leren van nieuw alternatief gedrag. Uw kind oefent met het nieuwe gedrag, met als doel, dat het kind dit geleerde gedrag ook in de dagelijkse situaties gaat toepassen. Ieder kind krijgt een eigen persoonlijk leerdoel n.a.v. eigen hulpvragen.
Aan de orde komen:
- Kennismaken met anderen
- Lichaamshouding en lichaamstaal
- Goed luisteren en spreken (stemgebruik)
- Het uiten van emoties
- ‘Nee’ durven zeggen
- Vragen of je mee mag doen, initiatief nemen
- Kritiek geven en krijgen (opkomen voor jezelf)
- Reageren op een afwijzing
- Omgaan met pest/plaaggedrag, weerbaar worden
Het leerdoel loopt als een rode draad door alle trainingen heen. Wanneer uw kind veel positieve (nieuwe) ervaringen krijgt, zal het zelfvertrouwen toenemen.
De training Zo IN JE SAS bestaat uit 7 trainingen van 1 uur en 15 minuten, waarbij interactief wordt gewerkt.
Vaste dag: dinsdagavond Andere opties mogelijk : dagen en tijden op aanvraag.

Kosten:
€259,-Aanmeldformulier ouders
Prijs is inclusief materiaal: werkboek, plankje, krachtsteen en complimententasje. Na elke training worden de ouders middels een mail op de hoogte gehouden over het verloop van de training.
Voor de groepstrainingen kan geen vergoeding worden aangevraagd, echter de kosten zijn dan ook lager dan een individuele begeleiding.


Zo IN JE SAS (groep 5 – 8)
Trainings informatie
De 7 Zo-IN JE SAS- trainingen zijn bedoeld om kinderen op een prettige, en positieve wijze sociale vaardigheden aan te leren.Dit zodat zij zich sociaal sterker voelen en deze vaardigheden in kunnen zetten in hun dagelijkse leven.
Tijdens de 7 trainingen is veel ruimte voor het inbrengen van eigen ervaringen. Daarnaast staat ervaringsleren centraal: Kinderen leren door te doen. Er wordt veel tijd besteed aan gespreksvormen, spelvormen en rollenspelen.
Zo IN JE SAS is bedoeld voor een groep van maximaal 6 kinderen en wordt begeleid door onze IN JE SAS-trainer Ellen Visschedijk. De begeleiding is persoonlijk en adaptief. Bovendien interactief en speels waardoor het effect van de training groot is.
Vanuit onze ervaringen weten we dat kinderen de trainingen als verrassend, leuk en gezellig ervaren. In een kleine, veilige groep krijgen de kinderen de kans om te oefenen en meer van zichzelf te laten zien.
De begeleiding is niet gericht op het afleren, maar op het (aan)leren van nieuw alternatief gedrag. Uw kind oefent met het nieuwe gedrag, met als doel, dat het kind dit geleerde gedrag ook in de dagelijkse situaties gaat toepassen. Ieder kind krijgt een eigen persoonlijk leerdoel n.a.v. eigen hulpvragen.
Aan de orde komen:
- Kennismaken met anderen
- Lichaamshouding en lichaamstaal
- Goed luisteren en spreken (stemgebruik)
- Het uiten van emoties
- ‘Nee’ durven zeggen
- Vragen of je mee mag doen, initiatief nemen
- Kritiek geven en krijgen (opkomen voor jezelf)
- Reageren op een afwijzing
- Omgaan met pest/plaaggedrag, weerbaar worden
Het leerdoel loopt als een rode draad door alle trainingen heen. Wanneer uw kind veel positieve (nieuwe) ervaringen krijgt, zal het zelfvertrouwen toenemen.
De training Zo IN JE SAS bestaat uit 7 trainingen van 1 uur en 15 minuten, waarbij interactief wordt gewerkt.
Vaste dag: dinsdagavond Andere opties mogelijk : dagen en tijden op aanvraag.

Kosten:
€259,-Aanmeldformulier ouders
Prijs is inclusief materiaal: werkboek, plankje, krachtsteen en complimententasje. Na elke training worden de ouders middels een mail op de hoogte gehouden over het verloop van de training.
Voor de groepstrainingen kan geen vergoeding worden aangevraagd, echter de kosten zijn dan ook lager dan een individuele begeleiding.


Zo IN JE SAS (groep 5 – 8)
Trainings informatie
De 7 Zo-IN JE SAS- trainingen zijn bedoeld om kinderen op een prettige, en positieve wijze sociale vaardigheden aan te leren.Dit zodat zij zich sociaal sterker voelen en deze vaardigheden in kunnen zetten in hun dagelijkse leven.
Tijdens de 7 trainingen is veel ruimte voor het inbrengen van eigen ervaringen. Daarnaast staat ervaringsleren centraal: Kinderen leren door te doen. Er wordt veel tijd besteed aan gespreksvormen, spelvormen en rollenspelen.
Zo IN JE SAS is bedoeld voor een groep van maximaal 6 kinderen en wordt begeleid door onze IN JE SAS-trainer Ellen Visschedijk. De begeleiding is persoonlijk en adaptief. Bovendien interactief en speels waardoor het effect van de training groot is.
Vanuit onze ervaringen weten we dat kinderen de trainingen als verrassend, leuk en gezellig ervaren. In een kleine, veilige groep krijgen de kinderen de kans om te oefenen en meer van zichzelf te laten zien.
De begeleiding is niet gericht op het afleren, maar op het (aan)leren van nieuw alternatief gedrag. Uw kind oefent met het nieuwe gedrag, met als doel, dat het kind dit geleerde gedrag ook in de dagelijkse situaties gaat toepassen. Ieder kind krijgt een eigen persoonlijk leerdoel n.a.v. eigen hulpvragen.
Aan de orde komen:
- Kennismaken met anderen
- Lichaamshouding en lichaamstaal
- Goed luisteren en spreken (stemgebruik)
- Het uiten van emoties
- ‘Nee’ durven zeggen
- Vragen of je mee mag doen, initiatief nemen
- Kritiek geven en krijgen (opkomen voor jezelf)
- Reageren op een afwijzing
- Omgaan met pest/plaaggedrag, weerbaar worden
Het leerdoel loopt als een rode draad door alle trainingen heen. Wanneer uw kind veel positieve (nieuwe) ervaringen krijgt, zal het zelfvertrouwen toenemen.
De training Zo IN JE SAS bestaat uit 7 trainingen van 1 uur en 15 minuten, waarbij interactief wordt gewerkt.
Vaste dag: dinsdagavond Andere opties mogelijk : dagen en tijden op aanvraag.

Kosten:
€259,-Aanmeldformulier ouders
Prijs is inclusief materiaal: werkboek, plankje, krachtsteen en complimententasje. Na elke training worden de ouders middels een mail op de hoogte gehouden over het verloop van de training.
Voor de groepstrainingen kan geen vergoeding worden aangevraagd, echter de kosten zijn dan ook lager dan een individuele begeleiding.


Kinder of Jeugdtherapie / Coaching
Kinder of Jeugdtherapie / Coaching
Kinder of Jeugdtherapie / Coaching
Individuele therapie/coaching op maat
Trainings informatie
Kinder-Jeugdtherapie is een kortdurende lichte vorm van oplossingsgerichte psychotherapie voor kinderen en jongeren van 4 tot 18 jaar.
IN JE SAS richt zich met name op de begeleiding in opbouw van meer zelfvertrouwen, zelfbewustzijn, meer zelfinzicht en zelfreflectie: Het verstevigen van sociale vaardigheden. De korte oplossingsgerichte therapie bestaat meestal uit 5 tot 8 sessies.
Begeleiding voor jong volwassenen/adolescenten vanaf 18 jaar: Op aanvraag.
Elke ouder wil dat zijn kind blij, gelukkig en zorgeloos is, en met zelfbewustzijn en zelfvertrouwen in het leven staat..En welk kind, welke jongere wil dat nou zelf niet? Echter soms voelt een kind zich voor kortere of al langere tijd niet “happy”, onrustig, veilig, tevreden of minder gelukkig. Dat kan door bepaalde omgevingsfactoren, kindkenmerken of een combinatie in bepaalde periodes van het leven naar voren komen. Dan is een juiste ondersteuning een verademing. Ieder kind is uniek en verdient daarom een persoonlijke benadering en behandeling. Vanuit deze zienswijze bieden wij Kinder/Jeugdtherapie op maat.
Tijdens de coachings/ sessies wordt altijd vanuit het kind of de jongere zelf en diens klachten, vragen en wensen gekeken en gewerkt. De Kinder/Jeugdtherapeut observeert, luistert en praat met het kind. Daarnaast sluit de Kinder/Jeugdtherapeut aan bij de leefwereld en beleving van de cliënt en gebruikt verschillende materialen en middelen passend bij leeftijd van de cliënt. Het uitgangspunt is altijd de interne strategie die het kind of de jongere al heeft ontwikkeld bij leren, gedrag en emoties. Bij ontstane problemen blijkt dat de (overlevings) strategie veelal niet werkt. De overlevingsstrategieën vechten -vluchten of bevriezen werken niet meer naar tevredenheid. Dan is het van belang om samen een strategie te vinden die voor het kind of de jongere beter, makkelijker en sneller werkt, zodat het probleem verminderd, wordt opgelost of andere problemen worden voorkomen. Wij leren geen oud gedrag af maar bieden nieuwe alternatieve mogelijkheden en inzichten waardoor het kind/ de jongere meer in zijn/haar eigen kracht zal komen. Ouder(s) worden betrokken tijdens of na de sessies, waarbij, indien wenselijk ondersteunings- of opvoedingstips worden gegeven. De sessies zijn altijd adaptief in afstemming met ouder(s) en kind of de jongere.
AANMELDEN? Als uw kind ondersteuning nodig heeft bij:
- sociaal-emotionele problematiek: faalangst, prestatie-angst, negatief zelfbeeld, emotie-regulatie angsten (HONDENANGST), volle en drukke hoofden, problemen bij gevolgen van een echtscheiding, gevolgen van pesten, rouwverwerking, enkelvoudige trauma’s
- psychosomatische problematiek: buikpijn, hoofdpijn, hyperventilatie (waarbij voorop staat dat een medische oorzaak uitgesloten is)
- aangeleerde problematische gewoonten: nagelbijten, duimzuigen, haar plukken en/of eten, tandenknarsen, controledwang
- gedragsproblematiek: woede-aanvallen, liegen, stelen, niet luisteren, antisociaal gedrag
- ontwikkelingsproblematiek: eetproblemen, slaapproblemen, leerproblemen
NB: Kinder-en Jeugdtherapie is niet werkzaam bij zware psychiatrische problematiek zoals psychoses en persoonlijkheidsstoornissen.
HOE AANMELDEN?
Na aanmelding via het aanmeldformulier (zie groene balk hiernaast), ontvangt u als ouder een uitnodiging voor een intakegesprek. Wij werken op binnenkomst van de aanmeldformulieren. We streven ernaar om u zo spoedig mogelijk te benaderen. Het intakegesprek is altijd samen met kind/jongere met gezaghebbende ouder(s)/ verzorger(s). Tijdens het intakegesprek kunnen jullie kennismaken met de therapeut / coach, het aanmeldformulier wordt doorgenomen en natuurlijk is er tijd voor vragen. Tevens zal het het persoonlijke doel voor de sessies besproken worden. Na het intakegesprek kunnen jullie vrijblijvend beslissen om wel of niet te starten met de sessies.
Klik op deze pagina rechts op: Kosten en vergoedingen. U kunt dan ontdekken hoe en wat u kunt declareren bij uw zorgverzekeraar. Onderaan de pagina kunt u deze link ook vinden.
Startgesprek: €65 Sessie: €82

Kosten:
€82,-Aanmeldformulier ouders
Intakegesprek 45 minuten
Sessie 45-60 minuten


Kinder of Jeugdtherapie / Coaching
Individuele therapie/coaching op maat
Trainings informatie
Kinder-Jeugdtherapie is een kortdurende lichte vorm van oplossingsgerichte psychotherapie voor kinderen en jongeren van 4 tot 18 jaar.
IN JE SAS richt zich met name op de begeleiding in opbouw van meer zelfvertrouwen, zelfbewustzijn, meer zelfinzicht en zelfreflectie: Het verstevigen van sociale vaardigheden. De korte oplossingsgerichte therapie bestaat meestal uit 5 tot 8 sessies.
Begeleiding voor jong volwassenen/adolescenten vanaf 18 jaar: Op aanvraag.
Elke ouder wil dat zijn kind blij, gelukkig en zorgeloos is, en met zelfbewustzijn en zelfvertrouwen in het leven staat..En welk kind, welke jongere wil dat nou zelf niet? Echter soms voelt een kind zich voor kortere of al langere tijd niet “happy”, onrustig, veilig, tevreden of minder gelukkig. Dat kan door bepaalde omgevingsfactoren, kindkenmerken of een combinatie in bepaalde periodes van het leven naar voren komen. Dan is een juiste ondersteuning een verademing. Ieder kind is uniek en verdient daarom een persoonlijke benadering en behandeling. Vanuit deze zienswijze bieden wij Kinder/Jeugdtherapie op maat.
Tijdens de coachings/ sessies wordt altijd vanuit het kind of de jongere zelf en diens klachten, vragen en wensen gekeken en gewerkt. De Kinder/Jeugdtherapeut observeert, luistert en praat met het kind. Daarnaast sluit de Kinder/Jeugdtherapeut aan bij de leefwereld en beleving van de cliënt en gebruikt verschillende materialen en middelen passend bij leeftijd van de cliënt. Het uitgangspunt is altijd de interne strategie die het kind of de jongere al heeft ontwikkeld bij leren, gedrag en emoties. Bij ontstane problemen blijkt dat de (overlevings) strategie veelal niet werkt. De overlevingsstrategieën vechten -vluchten of bevriezen werken niet meer naar tevredenheid. Dan is het van belang om samen een strategie te vinden die voor het kind of de jongere beter, makkelijker en sneller werkt, zodat het probleem verminderd, wordt opgelost of andere problemen worden voorkomen. Wij leren geen oud gedrag af maar bieden nieuwe alternatieve mogelijkheden en inzichten waardoor het kind/ de jongere meer in zijn/haar eigen kracht zal komen. Ouder(s) worden betrokken tijdens of na de sessies, waarbij, indien wenselijk ondersteunings- of opvoedingstips worden gegeven. De sessies zijn altijd adaptief in afstemming met ouder(s) en kind of de jongere.
AANMELDEN? Als uw kind ondersteuning nodig heeft bij:
- sociaal-emotionele problematiek: faalangst, prestatie-angst, negatief zelfbeeld, emotie-regulatie angsten (HONDENANGST), volle en drukke hoofden, problemen bij gevolgen van een echtscheiding, gevolgen van pesten, rouwverwerking, enkelvoudige trauma’s
- psychosomatische problematiek: buikpijn, hoofdpijn, hyperventilatie (waarbij voorop staat dat een medische oorzaak uitgesloten is)
- aangeleerde problematische gewoonten: nagelbijten, duimzuigen, haar plukken en/of eten, tandenknarsen, controledwang
- gedragsproblematiek: woede-aanvallen, liegen, stelen, niet luisteren, antisociaal gedrag
- ontwikkelingsproblematiek: eetproblemen, slaapproblemen, leerproblemen
NB: Kinder-en Jeugdtherapie is niet werkzaam bij zware psychiatrische problematiek zoals psychoses en persoonlijkheidsstoornissen.
HOE AANMELDEN?
Na aanmelding via het aanmeldformulier (zie groene balk hiernaast), ontvangt u als ouder een uitnodiging voor een intakegesprek. Wij werken op binnenkomst van de aanmeldformulieren. We streven ernaar om u zo spoedig mogelijk te benaderen. Het intakegesprek is altijd samen met kind/jongere met gezaghebbende ouder(s)/ verzorger(s). Tijdens het intakegesprek kunnen jullie kennismaken met de therapeut / coach, het aanmeldformulier wordt doorgenomen en natuurlijk is er tijd voor vragen. Tevens zal het het persoonlijke doel voor de sessies besproken worden. Na het intakegesprek kunnen jullie vrijblijvend beslissen om wel of niet te starten met de sessies.
Klik op deze pagina rechts op: Kosten en vergoedingen. U kunt dan ontdekken hoe en wat u kunt declareren bij uw zorgverzekeraar. Onderaan de pagina kunt u deze link ook vinden.
Startgesprek: €65 Sessie: €82

Kosten:
€82,-Aanmeldformulier ouders
Intakegesprek 45 minuten
Sessie 45-60 minuten


Kinder of Jeugdtherapie / Coaching
Individuele therapie/coaching op maat
Trainings informatie
Kinder-Jeugdtherapie is een kortdurende lichte vorm van oplossingsgerichte psychotherapie voor kinderen en jongeren van 4 tot 18 jaar.
IN JE SAS richt zich met name op de begeleiding in opbouw van meer zelfvertrouwen, zelfbewustzijn, meer zelfinzicht en zelfreflectie: Het verstevigen van sociale vaardigheden. De korte oplossingsgerichte therapie bestaat meestal uit 5 tot 8 sessies.
Begeleiding voor jong volwassenen/adolescenten vanaf 18 jaar: Op aanvraag.
Elke ouder wil dat zijn kind blij, gelukkig en zorgeloos is, en met zelfbewustzijn en zelfvertrouwen in het leven staat..En welk kind, welke jongere wil dat nou zelf niet? Echter soms voelt een kind zich voor kortere of al langere tijd niet “happy”, onrustig, veilig, tevreden of minder gelukkig. Dat kan door bepaalde omgevingsfactoren, kindkenmerken of een combinatie in bepaalde periodes van het leven naar voren komen. Dan is een juiste ondersteuning een verademing. Ieder kind is uniek en verdient daarom een persoonlijke benadering en behandeling. Vanuit deze zienswijze bieden wij Kinder/Jeugdtherapie op maat.
Tijdens de coachings/ sessies wordt altijd vanuit het kind of de jongere zelf en diens klachten, vragen en wensen gekeken en gewerkt. De Kinder/Jeugdtherapeut observeert, luistert en praat met het kind. Daarnaast sluit de Kinder/Jeugdtherapeut aan bij de leefwereld en beleving van de cliënt en gebruikt verschillende materialen en middelen passend bij leeftijd van de cliënt. Het uitgangspunt is altijd de interne strategie die het kind of de jongere al heeft ontwikkeld bij leren, gedrag en emoties. Bij ontstane problemen blijkt dat de (overlevings) strategie veelal niet werkt. De overlevingsstrategieën vechten -vluchten of bevriezen werken niet meer naar tevredenheid. Dan is het van belang om samen een strategie te vinden die voor het kind of de jongere beter, makkelijker en sneller werkt, zodat het probleem verminderd, wordt opgelost of andere problemen worden voorkomen. Wij leren geen oud gedrag af maar bieden nieuwe alternatieve mogelijkheden en inzichten waardoor het kind/ de jongere meer in zijn/haar eigen kracht zal komen. Ouder(s) worden betrokken tijdens of na de sessies, waarbij, indien wenselijk ondersteunings- of opvoedingstips worden gegeven. De sessies zijn altijd adaptief in afstemming met ouder(s) en kind of de jongere.
AANMELDEN? Als uw kind ondersteuning nodig heeft bij:
- sociaal-emotionele problematiek: faalangst, prestatie-angst, negatief zelfbeeld, emotie-regulatie angsten (HONDENANGST), volle en drukke hoofden, problemen bij gevolgen van een echtscheiding, gevolgen van pesten, rouwverwerking, enkelvoudige trauma’s
- psychosomatische problematiek: buikpijn, hoofdpijn, hyperventilatie (waarbij voorop staat dat een medische oorzaak uitgesloten is)
- aangeleerde problematische gewoonten: nagelbijten, duimzuigen, haar plukken en/of eten, tandenknarsen, controledwang
- gedragsproblematiek: woede-aanvallen, liegen, stelen, niet luisteren, antisociaal gedrag
- ontwikkelingsproblematiek: eetproblemen, slaapproblemen, leerproblemen
NB: Kinder-en Jeugdtherapie is niet werkzaam bij zware psychiatrische problematiek zoals psychoses en persoonlijkheidsstoornissen.
HOE AANMELDEN?
Na aanmelding via het aanmeldformulier (zie groene balk hiernaast), ontvangt u als ouder een uitnodiging voor een intakegesprek. Wij werken op binnenkomst van de aanmeldformulieren. We streven ernaar om u zo spoedig mogelijk te benaderen. Het intakegesprek is altijd samen met kind/jongere met gezaghebbende ouder(s)/ verzorger(s). Tijdens het intakegesprek kunnen jullie kennismaken met de therapeut / coach, het aanmeldformulier wordt doorgenomen en natuurlijk is er tijd voor vragen. Tevens zal het het persoonlijke doel voor de sessies besproken worden. Na het intakegesprek kunnen jullie vrijblijvend beslissen om wel of niet te starten met de sessies.
Klik op deze pagina rechts op: Kosten en vergoedingen. U kunt dan ontdekken hoe en wat u kunt declareren bij uw zorgverzekeraar. Onderaan de pagina kunt u deze link ook vinden.
Startgesprek: €65 Sessie: €82

Kosten:
€82,-Aanmeldformulier ouders
Intakegesprek 45 minuten
Sessie 45-60 minuten


Kinder of Jeugdtherapie / Coaching
Individuele therapie/coaching op maat
Trainings informatie
Kinder-Jeugdtherapie is een kortdurende lichte vorm van oplossingsgerichte psychotherapie voor kinderen en jongeren van 4 tot 18 jaar.
IN JE SAS richt zich met name op de begeleiding in opbouw van meer zelfvertrouwen, zelfbewustzijn, meer zelfinzicht en zelfreflectie: Het verstevigen van sociale vaardigheden. De korte oplossingsgerichte therapie bestaat meestal uit 5 tot 8 sessies.
Begeleiding voor jong volwassenen/adolescenten vanaf 18 jaar: Op aanvraag.
Elke ouder wil dat zijn kind blij, gelukkig en zorgeloos is, en met zelfbewustzijn en zelfvertrouwen in het leven staat..En welk kind, welke jongere wil dat nou zelf niet? Echter soms voelt een kind zich voor kortere of al langere tijd niet “happy”, onrustig, veilig, tevreden of minder gelukkig. Dat kan door bepaalde omgevingsfactoren, kindkenmerken of een combinatie in bepaalde periodes van het leven naar voren komen. Dan is een juiste ondersteuning een verademing. Ieder kind is uniek en verdient daarom een persoonlijke benadering en behandeling. Vanuit deze zienswijze bieden wij Kinder/Jeugdtherapie op maat.
Tijdens de coachings/ sessies wordt altijd vanuit het kind of de jongere zelf en diens klachten, vragen en wensen gekeken en gewerkt. De Kinder/Jeugdtherapeut observeert, luistert en praat met het kind. Daarnaast sluit de Kinder/Jeugdtherapeut aan bij de leefwereld en beleving van de cliënt en gebruikt verschillende materialen en middelen passend bij leeftijd van de cliënt. Het uitgangspunt is altijd de interne strategie die het kind of de jongere al heeft ontwikkeld bij leren, gedrag en emoties. Bij ontstane problemen blijkt dat de (overlevings) strategie veelal niet werkt. De overlevingsstrategieën vechten -vluchten of bevriezen werken niet meer naar tevredenheid. Dan is het van belang om samen een strategie te vinden die voor het kind of de jongere beter, makkelijker en sneller werkt, zodat het probleem verminderd, wordt opgelost of andere problemen worden voorkomen. Wij leren geen oud gedrag af maar bieden nieuwe alternatieve mogelijkheden en inzichten waardoor het kind/ de jongere meer in zijn/haar eigen kracht zal komen. Ouder(s) worden betrokken tijdens of na de sessies, waarbij, indien wenselijk ondersteunings- of opvoedingstips worden gegeven. De sessies zijn altijd adaptief in afstemming met ouder(s) en kind of de jongere.
AANMELDEN? Als uw kind ondersteuning nodig heeft bij:
- sociaal-emotionele problematiek: faalangst, prestatie-angst, negatief zelfbeeld, emotie-regulatie angsten (HONDENANGST), volle en drukke hoofden, problemen bij gevolgen van een echtscheiding, gevolgen van pesten, rouwverwerking, enkelvoudige trauma’s
- psychosomatische problematiek: buikpijn, hoofdpijn, hyperventilatie (waarbij voorop staat dat een medische oorzaak uitgesloten is)
- aangeleerde problematische gewoonten: nagelbijten, duimzuigen, haar plukken en/of eten, tandenknarsen, controledwang
- gedragsproblematiek: woede-aanvallen, liegen, stelen, niet luisteren, antisociaal gedrag
- ontwikkelingsproblematiek: eetproblemen, slaapproblemen, leerproblemen
NB: Kinder-en Jeugdtherapie is niet werkzaam bij zware psychiatrische problematiek zoals psychoses en persoonlijkheidsstoornissen.
HOE AANMELDEN?
Na aanmelding via het aanmeldformulier (zie groene balk hiernaast), ontvangt u als ouder een uitnodiging voor een intakegesprek. Wij werken op binnenkomst van de aanmeldformulieren. We streven ernaar om u zo spoedig mogelijk te benaderen. Het intakegesprek is altijd samen met kind/jongere met gezaghebbende ouder(s)/ verzorger(s). Tijdens het intakegesprek kunnen jullie kennismaken met de therapeut / coach, het aanmeldformulier wordt doorgenomen en natuurlijk is er tijd voor vragen. Tevens zal het het persoonlijke doel voor de sessies besproken worden. Na het intakegesprek kunnen jullie vrijblijvend beslissen om wel of niet te starten met de sessies.
Klik op deze pagina rechts op: Kosten en vergoedingen. U kunt dan ontdekken hoe en wat u kunt declareren bij uw zorgverzekeraar. Onderaan de pagina kunt u deze link ook vinden.
Startgesprek: €65 Sessie: €82

Kosten:
€82,-Aanmeldformulier ouders
Intakegesprek 45 minuten
Sessie 45-60 minuten


Methode Leefstijl
Methode Leefstijl
Methode Leefstijl
Leefstijl Implementatie en Workshops
Trainings informatie
Esther Even is landelijk gecertificeerd Leefstijl-trainer en Heleen Oude Lansink is landelijk gecertificeerd Leefstijl coördinator.
De training / workshop is praktijkgericht. Het ontwikkelen van de vaardigheden van de leerkracht om Leefstijl in de klas toe te passen staat centraal. Tijdens de training / workshop oefent u samen met uw collega’s en/of andere deelnemers de interactieve werkvormen van Leefstijl. Ook is de training / workshop goed voor de teambuilding.
In samenwerking met Leefstijl Edu-actief
Optie 1: Implementatie Leefstijl
Een 2-daagse training (of 4 dagdelen) om Leefstijl te implementeren. Dit is in samenwerking met Edu-actief.
Mogelijkheid voor een terugkomdag training
Optie 2: Workshop energizers, leerkrachtvaardigheden Leefstijl
Een workshop bestaat uit een dagdeel om de leerkrachtvaardigheden passend bij Leefstijl eigen te maken.
Kosten op aanvraag:
Contact opnemen





Methode Leefstijl
Leefstijl Implementatie en Workshops
Trainings informatie
Esther Even is landelijk gecertificeerd Leefstijl-trainer en Heleen Oude Lansink is landelijk gecertificeerd Leefstijl coördinator.
De training / workshop is praktijkgericht. Het ontwikkelen van de vaardigheden van de leerkracht om Leefstijl in de klas toe te passen staat centraal. Tijdens de training / workshop oefent u samen met uw collega’s en/of andere deelnemers de interactieve werkvormen van Leefstijl. Ook is de training / workshop goed voor de teambuilding.
In samenwerking met Leefstijl Edu-actief
Optie 1: Implementatie Leefstijl
Een 2-daagse training (of 4 dagdelen) om Leefstijl te implementeren. Dit is in samenwerking met Edu-actief.
Mogelijkheid voor een terugkomdag training
Optie 2: Workshop energizers, leerkrachtvaardigheden Leefstijl
Een workshop bestaat uit een dagdeel om de leerkrachtvaardigheden passend bij Leefstijl eigen te maken.
Kosten op aanvraag:
Contact opnemen





Methode Leefstijl
Leefstijl Implementatie en Workshops
Trainings informatie
Esther Even is landelijk gecertificeerd Leefstijl-trainer en Heleen Oude Lansink is landelijk gecertificeerd Leefstijl coördinator.
De training / workshop is praktijkgericht. Het ontwikkelen van de vaardigheden van de leerkracht om Leefstijl in de klas toe te passen staat centraal. Tijdens de training / workshop oefent u samen met uw collega’s en/of andere deelnemers de interactieve werkvormen van Leefstijl. Ook is de training / workshop goed voor de teambuilding.
In samenwerking met Leefstijl Edu-actief
Optie 1: Implementatie Leefstijl
Een 2-daagse training (of 4 dagdelen) om Leefstijl te implementeren. Dit is in samenwerking met Edu-actief.
Mogelijkheid voor een terugkomdag training
Optie 2: Workshop energizers, leerkrachtvaardigheden Leefstijl
Een workshop bestaat uit een dagdeel om de leerkrachtvaardigheden passend bij Leefstijl eigen te maken.
Kosten op aanvraag:
Contact opnemen





Methode Leefstijl
Leefstijl Implementatie en Workshops
Trainings informatie
Esther Even is landelijk gecertificeerd Leefstijl-trainer en Heleen Oude Lansink is landelijk gecertificeerd Leefstijl coördinator.
De training / workshop is praktijkgericht. Het ontwikkelen van de vaardigheden van de leerkracht om Leefstijl in de klas toe te passen staat centraal. Tijdens de training / workshop oefent u samen met uw collega’s en/of andere deelnemers de interactieve werkvormen van Leefstijl. Ook is de training / workshop goed voor de teambuilding.
In samenwerking met Leefstijl Edu-actief
Optie 1: Implementatie Leefstijl
Een 2-daagse training (of 4 dagdelen) om Leefstijl te implementeren. Dit is in samenwerking met Edu-actief.
Mogelijkheid voor een terugkomdag training
Optie 2: Workshop energizers, leerkrachtvaardigheden Leefstijl
Een workshop bestaat uit een dagdeel om de leerkrachtvaardigheden passend bij Leefstijl eigen te maken.
Kosten op aanvraag:
Contact opnemen





BA-SAS pedagogisch klimaat
BA-SAS pedagogisch klimaat
BA-SAS pedagogisch klimaat
Teamtraining
Trainings informatie
BA-SAS is gericht op álle leerlingen, leerkrachten, medewerkers en ouders van de school.
BA-SAS biedt het antwoord van de uitdaging die Passend Onderwijs met zich meebrengt op team-niveau.
In beide gevallen worden de 5 pijlers vanuit SWPBS structureel ingezet met als doel een veilige schoolbreed pedagogisch klimaat. Zowel leerkrachten als leerlingen worden uitgedaagd, om positief gedrag te herkennen en structureel te bekrachtigen. Tevens wordt besproken wat acceptabel en onacceptabel gedrag is en hoe probleemgedrag te voorkomen.
BA-SAS maakt gebruik van de theorie van SWPBS-preventiepiramide en de schijf van 5.
De preventiepiramide (zie afbeelding)
Inhoud van de tweedaagse:
- borgen collectieve missie en visie
- formuleren van drie tot vijf kernwaarden uit de missie en visie door het team
- concretiseren kernwaarden in gedragsmatrix
- visualiseren van kernwaarden in de school
- koppelen leerkrachtcompetenties aan de gedragsverwachtingen
- visualiseren van gedragsverwachtingen in de school
- opstellen gedragslessen onder het motto: Goed gedrag kan je leren
- bespreken en oefenen positief bekrachtigen en belonen
- inzetten reactieprocedure: voorspelbaar corrigeren
- besluiten nemen vanuit observaties en registraties
- borgen en evalueren hetgeen wat goed gaat zodat het goed kan blijven gaan
Kosten op aanvraag:
Contact opnemen
Download hier het overzichtsmatrix voor uitgebreide informatie.






BA-SAS pedagogisch klimaat
Teamtraining
Trainings informatie
BA-SAS is gericht op álle leerlingen, leerkrachten, medewerkers en ouders van de school.
BA-SAS biedt het antwoord van de uitdaging die Passend Onderwijs met zich meebrengt op team-niveau.
In beide gevallen worden de 5 pijlers vanuit SWPBS structureel ingezet met als doel een veilige schoolbreed pedagogisch klimaat. Zowel leerkrachten als leerlingen worden uitgedaagd, om positief gedrag te herkennen en structureel te bekrachtigen. Tevens wordt besproken wat acceptabel en onacceptabel gedrag is en hoe probleemgedrag te voorkomen.
BA-SAS maakt gebruik van de theorie van SWPBS-preventiepiramide en de schijf van 5.
De preventiepiramide (zie afbeelding)
Inhoud van de tweedaagse:
- borgen collectieve missie en visie
- formuleren van drie tot vijf kernwaarden uit de missie en visie door het team
- concretiseren kernwaarden in gedragsmatrix
- visualiseren van kernwaarden in de school
- koppelen leerkrachtcompetenties aan de gedragsverwachtingen
- visualiseren van gedragsverwachtingen in de school
- opstellen gedragslessen onder het motto: Goed gedrag kan je leren
- bespreken en oefenen positief bekrachtigen en belonen
- inzetten reactieprocedure: voorspelbaar corrigeren
- besluiten nemen vanuit observaties en registraties
- borgen en evalueren hetgeen wat goed gaat zodat het goed kan blijven gaan
Kosten op aanvraag:
Contact opnemen
Download hier het overzichtsmatrix voor uitgebreide informatie.






BA-SAS pedagogisch klimaat
Teamtraining
Trainings informatie
BA-SAS is gericht op álle leerlingen, leerkrachten, medewerkers en ouders van de school.
BA-SAS biedt het antwoord van de uitdaging die Passend Onderwijs met zich meebrengt op team-niveau.
In beide gevallen worden de 5 pijlers vanuit SWPBS structureel ingezet met als doel een veilige schoolbreed pedagogisch klimaat. Zowel leerkrachten als leerlingen worden uitgedaagd, om positief gedrag te herkennen en structureel te bekrachtigen. Tevens wordt besproken wat acceptabel en onacceptabel gedrag is en hoe probleemgedrag te voorkomen.
BA-SAS maakt gebruik van de theorie van SWPBS-preventiepiramide en de schijf van 5.
De preventiepiramide (zie afbeelding)
Inhoud van de tweedaagse:
- borgen collectieve missie en visie
- formuleren van drie tot vijf kernwaarden uit de missie en visie door het team
- concretiseren kernwaarden in gedragsmatrix
- visualiseren van kernwaarden in de school
- koppelen leerkrachtcompetenties aan de gedragsverwachtingen
- visualiseren van gedragsverwachtingen in de school
- opstellen gedragslessen onder het motto: Goed gedrag kan je leren
- bespreken en oefenen positief bekrachtigen en belonen
- inzetten reactieprocedure: voorspelbaar corrigeren
- besluiten nemen vanuit observaties en registraties
- borgen en evalueren hetgeen wat goed gaat zodat het goed kan blijven gaan
Kosten op aanvraag:
Contact opnemen
Download hier het overzichtsmatrix voor uitgebreide informatie.






BA-SAS pedagogisch klimaat
Teamtraining
Trainings informatie
BA-SAS is gericht op álle leerlingen, leerkrachten, medewerkers en ouders van de school.
BA-SAS biedt het antwoord van de uitdaging die Passend Onderwijs met zich meebrengt op team-niveau.
In beide gevallen worden de 5 pijlers vanuit SWPBS structureel ingezet met als doel een veilige schoolbreed pedagogisch klimaat. Zowel leerkrachten als leerlingen worden uitgedaagd, om positief gedrag te herkennen en structureel te bekrachtigen. Tevens wordt besproken wat acceptabel en onacceptabel gedrag is en hoe probleemgedrag te voorkomen.
BA-SAS maakt gebruik van de theorie van SWPBS-preventiepiramide en de schijf van 5.
De preventiepiramide (zie afbeelding)
Inhoud van de tweedaagse:
- borgen collectieve missie en visie
- formuleren van drie tot vijf kernwaarden uit de missie en visie door het team
- concretiseren kernwaarden in gedragsmatrix
- visualiseren van kernwaarden in de school
- koppelen leerkrachtcompetenties aan de gedragsverwachtingen
- visualiseren van gedragsverwachtingen in de school
- opstellen gedragslessen onder het motto: Goed gedrag kan je leren
- bespreken en oefenen positief bekrachtigen en belonen
- inzetten reactieprocedure: voorspelbaar corrigeren
- besluiten nemen vanuit observaties en registraties
- borgen en evalueren hetgeen wat goed gaat zodat het goed kan blijven gaan
Kosten op aanvraag:
Contact opnemen
Download hier het overzichtsmatrix voor uitgebreide informatie.





