IN JE SAS met de KLAS

IN JE SAS met de KLAS

IN JE SAS met de KLAS

Cursus voor leerkrachten / begeleiders: Trainer methode IN JE SAS met de KLAS

Trainings informatie

Wil je zelf in je sas-trainer worden voor jouw eigen groep?
Wil je werken aan een sterk fundament t.g.v. het groepsklimaat?
Wil je leerlingen constructief begeleiden in groei van sociale vaardigheden en inzet op het verbeteren van de executieve functies? Dat kan!
Volg de juiste training, ontvang de handleiding en ga als volwaardig -in je sas trainer- interactief met jouw groep z.s.m. aan de slag.
Welke cursus past bij jou?

IN JE SAS MET DE KLEUTERKLAS
IN JE SAS MET ZUS & SAS ( GROEP 3 EN 4)
IN JE SAS MET DE KLAS ( GROEP 5 T/M 8)

========================================================

IN JE SAS MET DE KLEUTERKLAS uitleg:

Vanwege het succes van ‘IN JE SAS MET DE KLAS’ en de herhaaldelijke vraag naar de voorloper voor het kleuteronderwijs, is nu het prachtige activiteitenpakket ‘In je Sas met de kleuterklas’ beschikbaar. Bij de ontwikkeling van het pakket is  uitgegaan van de manier waarop kleuters leren en zich ontwikkelen.  Het pakket bestaat uit 15 thema’s waar je 2 tot 3 weken aan kunt werken.

Het pakket is ontwikkeld door Lianne Jongsma (www.dekleuterspecialist.nl) en Esther Even.

Bij ieder thema staat een eenvoudig doel centraal. Ieder kind heeft een gepersonaliseerd doelenkaartje. In de klas hangt tevens een doelenmuur. En elke kleuter werkt gedurende een thema gericht aan een doel. Bij een thema als ‘spelregels en afspraken maken’ is het doel als volgt geformuleerd: ‘ Als je tijdens dit thema hebt laten zien dat je je goed aan de afspraken en spelregels kunt houden, mag je je pluimkaartje in de doelenmuur steken.’

Omdat kleuters van herhaling en structuur houden heeft ieder thema dezelfde opbouw: Dit zorgt voor herkenning en structuur binnen de activiteiten.

  1. Opzegversje
  2. Poppenspel met Sas
  3. Nabespreken
  4. Energizer
  5. Verwerkingsvormen
  • Hoekenspel
  • Bewegend leren activiteit
  • Coöperatieve werkvorm
  • Creatieve verwerking
  • Ontwikkelingsmateriaal / spel
  • Voorleestips

Er wordt altijd gestart en afgesloten met de handpop SAS. Hij woont in een koffertje dat in de klas staat en brengt regelmatig een bezoekje aan de leerlingen. Speciaal voor leerkrachten die poppenspel lastig vinden, zijn de teksten van het poppenspel volledig uitgeschreven. Dit kan houvast bieden, maar is niet noodzakelijk.

Nadat SAS een probleem rondom sociale vaardigheden ter sprake heeft gebracht (“Ik heb geen vriendjes”, of “Mag ik meespelen?”) wordt een energizer uitgevoerd. Omdat kleuters zich vooral ontwikkelen binnen spelsituaties heeft het pakket bij ieder thema suggesties voor hoekenspel uitgewerkt. De thema’s van In je Sas met de Kleuterklas zijn te gebruiken naast de thema’s waarmee je binnen de kleutergroepen werkt. Een thema waarbij een onderwerp als ‘praten en luisteren’ centraal staat, kan uitstekend aan bod komen binnen een thema als ‘herfst’.

Kleuters leren door te doen en in interactie met elkaar. Daarom komt bij ieder thema een coöperatieve werkvorm aan bod waarbij de sociale vaardigheden waar op dat moment aan gewerkt wordt, centraal staat. Wanneer je bij ieder thema het poppenspel, de energizer, het hoekenspel en de coöperatieve werkvorm aan bod laat komen, dan zijn je aanbodsdoelen in principe al voldoende aan bod gekomen.  Je maakt je thema’s nog betekenisvoller door ook de  creatieve verwerkingsopdrachten te integreren in je weekprogramma. En omdat Kleuters veel tijd doorbrengen  in het speellokaal en buiten op het plein is het bewegend leren ook in dit pakket opgenomen.

Tenslotte is bij ieder thema een lijst met voorleestips terug te vinden. Op deze manier kun je op weer een andere manier reflecteren op het thema.

Ben je benieuwd hoe een thema van IN JE SAS met de Kleuterklas in het is opgebouwd? Stuur dan een mailtje naar info@sovainjesas.nl en je ontvangt de les in je mailbox.

En wil je in één dag uitleg hoe het pakket werkt? Meld je dan aan voor de trainingsdag. Inclusief handleiding en lunch. Trainster Kleuterspecialist Lianne Jongsma.

Klik op de AANMELDBUTTON en vul je gewenste datum in: vrijdag 17 maart 2023
Na afloop neem je de materialen mee en kun je er de volgende dag op school direct mee aan de slag.

Koffertje met handpop en box met materialen (295 euro ex. BTW).

========================================================

IN JE SAS MET ZUS EN SAS (voor leerkrachten van groep 3 /4) uitleg:   

Vanwege het succes van ‘IN JE SAS MET DE KLAS’ en de herhaaldelijke vraag naar de voorloper voor is nu het prachtige activiteitenpakket ‘In je Sas met ZUS &SAS’ beschikbaar. Bij de ontwikkeling van het pakket is uitgegaan van GOED GEDRAG KAN JE LEREN.

Het pakket bestaat uit 15 thema’s waar je 2 tot 3 weken aan kunt werken. Het pakket is ontwikkeld door Esther Even. Bij ieder thema wordt een nieuwe vaardigheid aangeboden of uitvergroot vanuit toneelspel.

  1. Intro thema en doelen
  2. Toneel niet vaardig gedrag
  3. Toneel Vaardig gedrag
  4. Ervarend Leren/ Energizer
  5. Verwerking
  6. Compliment(v)eren

Ben je benieuwd hoe een thema van IN JE SAS met ZUS &SAS  is opgebouwd? En wil je in één dag krijg je uitgelegd hoe het pakket werkt?

Meld je dan aan voor de eerstvolgende trainingsdag. Voor de juiste data stuur een mailtje. Er zijn 2 trainingsdagen per jaar. (rond september en maart). De cursusdag is inclusief handleiding met werkbladen en lunch. Inclusief handleiding. Trainster Kindertherapeut Esther Even.

Klik op de AANMELDBUTTON. Vul de gewenste datum in: 21 april 2023 Na afloop neem je mogelijk de BOX mee en kun je er de volgende dag direct mee aan de slag.

BOX met materialen (295 euro ex. BTW).

========================================================


Inhoud 2 -daagse training IN JE SAS met de KLAS, inclusief handleiding.
Voor leerkrachten van groep 5 t/m 8.

Al veel leerkrachten en teams hebben deze 2 daagse met veel plezier volbracht.(2016 -tot heden)
De 2 daagse is interactief, praktisch en mede gericht op je groei in professioneel handelen als coachende leerkracht.
Tijdens de 2 daagse doorleef je de 20 trainingen zodat je deze groepstraining t.g.v. het verstevigen van het groepsklimaat en de groei van de sociale vaardigheden voor iedere leerlingen na de 2 daagse kan waarborgen. Tevens zet je in op je eigen pedagogische leerkrachtcompetenties.
Inhoud van de trainingen:
De leerkracht start samen met de leerlingen met de keuze van 3 positieve pedagogisch klassen-doelen. Deze drie gekozen SAS-doelen zullen de rode draad zijn de trainingen met de klas.
Elke leerling wordt tijdens de trainingen gestimuleerd in de opbouw van zelfvertrouwen, zelfverantwoordelijkheid en zelfreflectie.
De leerkracht of begeleider daagt leerlingen uit in eigen wensen, mening en ideeën, waarbij er- en herkennen van eigen kwaliteiten en die van klasgenoten van belang is.
Zowel leerkracht als leerling leren bewust positief gedrag herkennen en structureel te bekrachtigen.
Wanneer de veiligheid in de klas is geborgd, kiest elke leerling een persoonlijk gedragsdoel (SAS-doel) en krijgt verantwoordelijkheid voor zijn eigen leerproces.
Leerlingen worden uitgedaagd vanuit innerlijke motivatie in een KINDgesprek en in interactie met klasgenoten. In het werkboekje is het eigen kindplan ook is te vinden.
Ouderbetrokkenheid is er middels ouderbrieven en een ouderavond.
Tijdens de interactieve 2 -daagse leert de deelnemer zelfstandig IN JE SAS met de KLAS uit te voeren.
Vanuit de handleiding en het doorleven van de 15-20 trainingen met passende vaardigheden en werkvormen groei je als volwaardig trainer. Je ontvangt tips en tools om de theorie aan de praktijk te koppelen in het handelen van sturende naar coachende leerkracht.

Lijkt je dit een aanvulling op jouw professioneel handelen?
Stuur een mailtje voor de juiste data. Trainster Kinder en Jeugdtherapeut Esther Even.
De cursus is inclusief de uitgebreide handleiding en lunch (495 euro)
Klik op de AANMELDBUTTON. Volgende cursus is 11 mei en 12 mei 2023.
Na afloop neem je eventueel de materialen box mee.
BOX met materialen (295 euro ex. BTW).

IN JE SAS met de KLAS: Een antwoord op de uitdaging die passend onderwijs met zich meebrengt!

Kosten:
1 dag:€295,-Aanmeldformulier
2 dagen:€495,-Aanmeldformulier

IN JE SAS met de KLAS, een antwoord op de uitdaging die Passend Onderwijs met zich meebrengt.

Geef je op voor de dagcursus voor kleuters, INCLUSIEF HANDLEIDING t.w.v. 85 euro en lunch.

Data:

Dagtraining IN JE SAS met de KLEUTERKLAS
Vrijdag 17 maart 2023

Dagtraining IN JE SAS met de ZUS en SAS
Vrijdag 21 april 2023

Dagtraining IN JE SAS met de KLAS
Donderdag 23 maart en Vrijdag 24 maart 2023

Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Esther Even Kleuters: Lianne Jongsma
Inclusief:
Een handleiding met de 10 curatieve en 20 preventieve praktische gedragslessen.
Exclusief:
De IN JE SAS met de klas tool-box. Een éénmalige aanschaf (niet verplicht).

IN JE SAS met de KLAS

Cursus voor leerkrachten / begeleiders: Trainer methode IN JE SAS met de KLAS

Trainings informatie

Wil je zelf in je sas-trainer worden voor jouw eigen groep?
Wil je werken aan een sterk fundament t.g.v. het groepsklimaat?
Wil je leerlingen constructief begeleiden in groei van sociale vaardigheden en inzet op het verbeteren van de executieve functies? Dat kan!
Volg de juiste training, ontvang de handleiding en ga als volwaardig -in je sas trainer- interactief met jouw groep z.s.m. aan de slag.
Welke cursus past bij jou?

IN JE SAS MET DE KLEUTERKLAS
IN JE SAS MET ZUS & SAS ( GROEP 3 EN 4)
IN JE SAS MET DE KLAS ( GROEP 5 T/M 8)

========================================================

IN JE SAS MET DE KLEUTERKLAS uitleg:

Vanwege het succes van ‘IN JE SAS MET DE KLAS’ en de herhaaldelijke vraag naar de voorloper voor het kleuteronderwijs, is nu het prachtige activiteitenpakket ‘In je Sas met de kleuterklas’ beschikbaar. Bij de ontwikkeling van het pakket is  uitgegaan van de manier waarop kleuters leren en zich ontwikkelen.  Het pakket bestaat uit 15 thema’s waar je 2 tot 3 weken aan kunt werken.

Het pakket is ontwikkeld door Lianne Jongsma (www.dekleuterspecialist.nl) en Esther Even.

Bij ieder thema staat een eenvoudig doel centraal. Ieder kind heeft een gepersonaliseerd doelenkaartje. In de klas hangt tevens een doelenmuur. En elke kleuter werkt gedurende een thema gericht aan een doel. Bij een thema als ‘spelregels en afspraken maken’ is het doel als volgt geformuleerd: ‘ Als je tijdens dit thema hebt laten zien dat je je goed aan de afspraken en spelregels kunt houden, mag je je pluimkaartje in de doelenmuur steken.’

Omdat kleuters van herhaling en structuur houden heeft ieder thema dezelfde opbouw: Dit zorgt voor herkenning en structuur binnen de activiteiten.

  1. Opzegversje
  2. Poppenspel met Sas
  3. Nabespreken
  4. Energizer
  5. Verwerkingsvormen
  • Hoekenspel
  • Bewegend leren activiteit
  • Coöperatieve werkvorm
  • Creatieve verwerking
  • Ontwikkelingsmateriaal / spel
  • Voorleestips

Er wordt altijd gestart en afgesloten met de handpop SAS. Hij woont in een koffertje dat in de klas staat en brengt regelmatig een bezoekje aan de leerlingen. Speciaal voor leerkrachten die poppenspel lastig vinden, zijn de teksten van het poppenspel volledig uitgeschreven. Dit kan houvast bieden, maar is niet noodzakelijk.

Nadat SAS een probleem rondom sociale vaardigheden ter sprake heeft gebracht (“Ik heb geen vriendjes”, of “Mag ik meespelen?”) wordt een energizer uitgevoerd. Omdat kleuters zich vooral ontwikkelen binnen spelsituaties heeft het pakket bij ieder thema suggesties voor hoekenspel uitgewerkt. De thema’s van In je Sas met de Kleuterklas zijn te gebruiken naast de thema’s waarmee je binnen de kleutergroepen werkt. Een thema waarbij een onderwerp als ‘praten en luisteren’ centraal staat, kan uitstekend aan bod komen binnen een thema als ‘herfst’.

Kleuters leren door te doen en in interactie met elkaar. Daarom komt bij ieder thema een coöperatieve werkvorm aan bod waarbij de sociale vaardigheden waar op dat moment aan gewerkt wordt, centraal staat. Wanneer je bij ieder thema het poppenspel, de energizer, het hoekenspel en de coöperatieve werkvorm aan bod laat komen, dan zijn je aanbodsdoelen in principe al voldoende aan bod gekomen.  Je maakt je thema’s nog betekenisvoller door ook de  creatieve verwerkingsopdrachten te integreren in je weekprogramma. En omdat Kleuters veel tijd doorbrengen  in het speellokaal en buiten op het plein is het bewegend leren ook in dit pakket opgenomen.

Tenslotte is bij ieder thema een lijst met voorleestips terug te vinden. Op deze manier kun je op weer een andere manier reflecteren op het thema.

Ben je benieuwd hoe een thema van IN JE SAS met de Kleuterklas in het is opgebouwd? Stuur dan een mailtje naar info@sovainjesas.nl en je ontvangt de les in je mailbox.

En wil je in één dag uitleg hoe het pakket werkt? Meld je dan aan voor de trainingsdag. Inclusief handleiding en lunch. Trainster Kleuterspecialist Lianne Jongsma.

Klik op de AANMELDBUTTON en vul je gewenste datum in: vrijdag 17 maart 2023
Na afloop neem je de materialen mee en kun je er de volgende dag op school direct mee aan de slag.

Koffertje met handpop en box met materialen (295 euro ex. BTW).

========================================================

IN JE SAS MET ZUS EN SAS (voor leerkrachten van groep 3 /4) uitleg:   

Vanwege het succes van ‘IN JE SAS MET DE KLAS’ en de herhaaldelijke vraag naar de voorloper voor is nu het prachtige activiteitenpakket ‘In je Sas met ZUS &SAS’ beschikbaar. Bij de ontwikkeling van het pakket is uitgegaan van GOED GEDRAG KAN JE LEREN.

Het pakket bestaat uit 15 thema’s waar je 2 tot 3 weken aan kunt werken. Het pakket is ontwikkeld door Esther Even. Bij ieder thema wordt een nieuwe vaardigheid aangeboden of uitvergroot vanuit toneelspel.

  1. Intro thema en doelen
  2. Toneel niet vaardig gedrag
  3. Toneel Vaardig gedrag
  4. Ervarend Leren/ Energizer
  5. Verwerking
  6. Compliment(v)eren

Ben je benieuwd hoe een thema van IN JE SAS met ZUS &SAS  is opgebouwd? En wil je in één dag krijg je uitgelegd hoe het pakket werkt?

Meld je dan aan voor de eerstvolgende trainingsdag. Voor de juiste data stuur een mailtje. Er zijn 2 trainingsdagen per jaar. (rond september en maart). De cursusdag is inclusief handleiding met werkbladen en lunch. Inclusief handleiding. Trainster Kindertherapeut Esther Even.

Klik op de AANMELDBUTTON. Vul de gewenste datum in: 21 april 2023 Na afloop neem je mogelijk de BOX mee en kun je er de volgende dag direct mee aan de slag.

BOX met materialen (295 euro ex. BTW).

========================================================


Inhoud 2 -daagse training IN JE SAS met de KLAS, inclusief handleiding.
Voor leerkrachten van groep 5 t/m 8.

Al veel leerkrachten en teams hebben deze 2 daagse met veel plezier volbracht.(2016 -tot heden)
De 2 daagse is interactief, praktisch en mede gericht op je groei in professioneel handelen als coachende leerkracht.
Tijdens de 2 daagse doorleef je de 20 trainingen zodat je deze groepstraining t.g.v. het verstevigen van het groepsklimaat en de groei van de sociale vaardigheden voor iedere leerlingen na de 2 daagse kan waarborgen. Tevens zet je in op je eigen pedagogische leerkrachtcompetenties.
Inhoud van de trainingen:
De leerkracht start samen met de leerlingen met de keuze van 3 positieve pedagogisch klassen-doelen. Deze drie gekozen SAS-doelen zullen de rode draad zijn de trainingen met de klas.
Elke leerling wordt tijdens de trainingen gestimuleerd in de opbouw van zelfvertrouwen, zelfverantwoordelijkheid en zelfreflectie.
De leerkracht of begeleider daagt leerlingen uit in eigen wensen, mening en ideeën, waarbij er- en herkennen van eigen kwaliteiten en die van klasgenoten van belang is.
Zowel leerkracht als leerling leren bewust positief gedrag herkennen en structureel te bekrachtigen.
Wanneer de veiligheid in de klas is geborgd, kiest elke leerling een persoonlijk gedragsdoel (SAS-doel) en krijgt verantwoordelijkheid voor zijn eigen leerproces.
Leerlingen worden uitgedaagd vanuit innerlijke motivatie in een KINDgesprek en in interactie met klasgenoten. In het werkboekje is het eigen kindplan ook is te vinden.
Ouderbetrokkenheid is er middels ouderbrieven en een ouderavond.
Tijdens de interactieve 2 -daagse leert de deelnemer zelfstandig IN JE SAS met de KLAS uit te voeren.
Vanuit de handleiding en het doorleven van de 15-20 trainingen met passende vaardigheden en werkvormen groei je als volwaardig trainer. Je ontvangt tips en tools om de theorie aan de praktijk te koppelen in het handelen van sturende naar coachende leerkracht.

Lijkt je dit een aanvulling op jouw professioneel handelen?
Stuur een mailtje voor de juiste data. Trainster Kinder en Jeugdtherapeut Esther Even.
De cursus is inclusief de uitgebreide handleiding en lunch (495 euro)
Klik op de AANMELDBUTTON. Volgende cursus is 11 mei en 12 mei 2023.
Na afloop neem je eventueel de materialen box mee.
BOX met materialen (295 euro ex. BTW).

IN JE SAS met de KLAS: Een antwoord op de uitdaging die passend onderwijs met zich meebrengt!

Kosten:
1 dag:€295,-Aanmeldformulier
2 dagen:€495,-Aanmeldformulier

IN JE SAS met de KLAS, een antwoord op de uitdaging die Passend Onderwijs met zich meebrengt.

Geef je op voor de dagcursus voor kleuters, INCLUSIEF HANDLEIDING t.w.v. 85 euro en lunch.

Data:

Dagtraining IN JE SAS met de KLEUTERKLAS
Vrijdag 17 maart 2023

Dagtraining IN JE SAS met de ZUS en SAS
Vrijdag 21 april 2023

Dagtraining IN JE SAS met de KLAS
Donderdag 23 maart en Vrijdag 24 maart 2023

Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Esther Even Kleuters: Lianne Jongsma
Inclusief:
Een handleiding met de 10 curatieve en 20 preventieve praktische gedragslessen.
Exclusief:
De IN JE SAS met de klas tool-box. Een éénmalige aanschaf (niet verplicht).

IN JE SAS met de KLAS

Cursus voor leerkrachten / begeleiders: Trainer methode IN JE SAS met de KLAS

Trainings informatie

Wil je zelf in je sas-trainer worden voor jouw eigen groep?
Wil je werken aan een sterk fundament t.g.v. het groepsklimaat?
Wil je leerlingen constructief begeleiden in groei van sociale vaardigheden en inzet op het verbeteren van de executieve functies? Dat kan!
Volg de juiste training, ontvang de handleiding en ga als volwaardig -in je sas trainer- interactief met jouw groep z.s.m. aan de slag.
Welke cursus past bij jou?

IN JE SAS MET DE KLEUTERKLAS
IN JE SAS MET ZUS & SAS ( GROEP 3 EN 4)
IN JE SAS MET DE KLAS ( GROEP 5 T/M 8)

========================================================

IN JE SAS MET DE KLEUTERKLAS uitleg:

Vanwege het succes van ‘IN JE SAS MET DE KLAS’ en de herhaaldelijke vraag naar de voorloper voor het kleuteronderwijs, is nu het prachtige activiteitenpakket ‘In je Sas met de kleuterklas’ beschikbaar. Bij de ontwikkeling van het pakket is  uitgegaan van de manier waarop kleuters leren en zich ontwikkelen.  Het pakket bestaat uit 15 thema’s waar je 2 tot 3 weken aan kunt werken.

Het pakket is ontwikkeld door Lianne Jongsma (www.dekleuterspecialist.nl) en Esther Even.

Bij ieder thema staat een eenvoudig doel centraal. Ieder kind heeft een gepersonaliseerd doelenkaartje. In de klas hangt tevens een doelenmuur. En elke kleuter werkt gedurende een thema gericht aan een doel. Bij een thema als ‘spelregels en afspraken maken’ is het doel als volgt geformuleerd: ‘ Als je tijdens dit thema hebt laten zien dat je je goed aan de afspraken en spelregels kunt houden, mag je je pluimkaartje in de doelenmuur steken.’

Omdat kleuters van herhaling en structuur houden heeft ieder thema dezelfde opbouw: Dit zorgt voor herkenning en structuur binnen de activiteiten.

  1. Opzegversje
  2. Poppenspel met Sas
  3. Nabespreken
  4. Energizer
  5. Verwerkingsvormen
  • Hoekenspel
  • Bewegend leren activiteit
  • Coöperatieve werkvorm
  • Creatieve verwerking
  • Ontwikkelingsmateriaal / spel
  • Voorleestips

Er wordt altijd gestart en afgesloten met de handpop SAS. Hij woont in een koffertje dat in de klas staat en brengt regelmatig een bezoekje aan de leerlingen. Speciaal voor leerkrachten die poppenspel lastig vinden, zijn de teksten van het poppenspel volledig uitgeschreven. Dit kan houvast bieden, maar is niet noodzakelijk.

Nadat SAS een probleem rondom sociale vaardigheden ter sprake heeft gebracht (“Ik heb geen vriendjes”, of “Mag ik meespelen?”) wordt een energizer uitgevoerd. Omdat kleuters zich vooral ontwikkelen binnen spelsituaties heeft het pakket bij ieder thema suggesties voor hoekenspel uitgewerkt. De thema’s van In je Sas met de Kleuterklas zijn te gebruiken naast de thema’s waarmee je binnen de kleutergroepen werkt. Een thema waarbij een onderwerp als ‘praten en luisteren’ centraal staat, kan uitstekend aan bod komen binnen een thema als ‘herfst’.

Kleuters leren door te doen en in interactie met elkaar. Daarom komt bij ieder thema een coöperatieve werkvorm aan bod waarbij de sociale vaardigheden waar op dat moment aan gewerkt wordt, centraal staat. Wanneer je bij ieder thema het poppenspel, de energizer, het hoekenspel en de coöperatieve werkvorm aan bod laat komen, dan zijn je aanbodsdoelen in principe al voldoende aan bod gekomen.  Je maakt je thema’s nog betekenisvoller door ook de  creatieve verwerkingsopdrachten te integreren in je weekprogramma. En omdat Kleuters veel tijd doorbrengen  in het speellokaal en buiten op het plein is het bewegend leren ook in dit pakket opgenomen.

Tenslotte is bij ieder thema een lijst met voorleestips terug te vinden. Op deze manier kun je op weer een andere manier reflecteren op het thema.

Ben je benieuwd hoe een thema van IN JE SAS met de Kleuterklas in het is opgebouwd? Stuur dan een mailtje naar info@sovainjesas.nl en je ontvangt de les in je mailbox.

En wil je in één dag uitleg hoe het pakket werkt? Meld je dan aan voor de trainingsdag. Inclusief handleiding en lunch. Trainster Kleuterspecialist Lianne Jongsma.

Klik op de AANMELDBUTTON en vul je gewenste datum in: vrijdag 17 maart 2023
Na afloop neem je de materialen mee en kun je er de volgende dag op school direct mee aan de slag.

Koffertje met handpop en box met materialen (295 euro ex. BTW).

========================================================

IN JE SAS MET ZUS EN SAS (voor leerkrachten van groep 3 /4) uitleg:   

Vanwege het succes van ‘IN JE SAS MET DE KLAS’ en de herhaaldelijke vraag naar de voorloper voor is nu het prachtige activiteitenpakket ‘In je Sas met ZUS &SAS’ beschikbaar. Bij de ontwikkeling van het pakket is uitgegaan van GOED GEDRAG KAN JE LEREN.

Het pakket bestaat uit 15 thema’s waar je 2 tot 3 weken aan kunt werken. Het pakket is ontwikkeld door Esther Even. Bij ieder thema wordt een nieuwe vaardigheid aangeboden of uitvergroot vanuit toneelspel.

  1. Intro thema en doelen
  2. Toneel niet vaardig gedrag
  3. Toneel Vaardig gedrag
  4. Ervarend Leren/ Energizer
  5. Verwerking
  6. Compliment(v)eren

Ben je benieuwd hoe een thema van IN JE SAS met ZUS &SAS  is opgebouwd? En wil je in één dag krijg je uitgelegd hoe het pakket werkt?

Meld je dan aan voor de eerstvolgende trainingsdag. Voor de juiste data stuur een mailtje. Er zijn 2 trainingsdagen per jaar. (rond september en maart). De cursusdag is inclusief handleiding met werkbladen en lunch. Inclusief handleiding. Trainster Kindertherapeut Esther Even.

Klik op de AANMELDBUTTON. Vul de gewenste datum in: 21 april 2023 Na afloop neem je mogelijk de BOX mee en kun je er de volgende dag direct mee aan de slag.

BOX met materialen (295 euro ex. BTW).

========================================================


Inhoud 2 -daagse training IN JE SAS met de KLAS, inclusief handleiding.
Voor leerkrachten van groep 5 t/m 8.

Al veel leerkrachten en teams hebben deze 2 daagse met veel plezier volbracht.(2016 -tot heden)
De 2 daagse is interactief, praktisch en mede gericht op je groei in professioneel handelen als coachende leerkracht.
Tijdens de 2 daagse doorleef je de 20 trainingen zodat je deze groepstraining t.g.v. het verstevigen van het groepsklimaat en de groei van de sociale vaardigheden voor iedere leerlingen na de 2 daagse kan waarborgen. Tevens zet je in op je eigen pedagogische leerkrachtcompetenties.
Inhoud van de trainingen:
De leerkracht start samen met de leerlingen met de keuze van 3 positieve pedagogisch klassen-doelen. Deze drie gekozen SAS-doelen zullen de rode draad zijn de trainingen met de klas.
Elke leerling wordt tijdens de trainingen gestimuleerd in de opbouw van zelfvertrouwen, zelfverantwoordelijkheid en zelfreflectie.
De leerkracht of begeleider daagt leerlingen uit in eigen wensen, mening en ideeën, waarbij er- en herkennen van eigen kwaliteiten en die van klasgenoten van belang is.
Zowel leerkracht als leerling leren bewust positief gedrag herkennen en structureel te bekrachtigen.
Wanneer de veiligheid in de klas is geborgd, kiest elke leerling een persoonlijk gedragsdoel (SAS-doel) en krijgt verantwoordelijkheid voor zijn eigen leerproces.
Leerlingen worden uitgedaagd vanuit innerlijke motivatie in een KINDgesprek en in interactie met klasgenoten. In het werkboekje is het eigen kindplan ook is te vinden.
Ouderbetrokkenheid is er middels ouderbrieven en een ouderavond.
Tijdens de interactieve 2 -daagse leert de deelnemer zelfstandig IN JE SAS met de KLAS uit te voeren.
Vanuit de handleiding en het doorleven van de 15-20 trainingen met passende vaardigheden en werkvormen groei je als volwaardig trainer. Je ontvangt tips en tools om de theorie aan de praktijk te koppelen in het handelen van sturende naar coachende leerkracht.

Lijkt je dit een aanvulling op jouw professioneel handelen?
Stuur een mailtje voor de juiste data. Trainster Kinder en Jeugdtherapeut Esther Even.
De cursus is inclusief de uitgebreide handleiding en lunch (495 euro)
Klik op de AANMELDBUTTON. Volgende cursus is 11 mei en 12 mei 2023.
Na afloop neem je eventueel de materialen box mee.
BOX met materialen (295 euro ex. BTW).

IN JE SAS met de KLAS: Een antwoord op de uitdaging die passend onderwijs met zich meebrengt!

Kosten:
1 dag:€295,-Aanmeldformulier
2 dagen:€495,-Aanmeldformulier

IN JE SAS met de KLAS, een antwoord op de uitdaging die Passend Onderwijs met zich meebrengt.

Geef je op voor de dagcursus voor kleuters, INCLUSIEF HANDLEIDING t.w.v. 85 euro en lunch.

Data:

Dagtraining IN JE SAS met de KLEUTERKLAS
Vrijdag 17 maart 2023

Dagtraining IN JE SAS met de ZUS en SAS
Vrijdag 21 april 2023

Dagtraining IN JE SAS met de KLAS
Donderdag 23 maart en Vrijdag 24 maart 2023

Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Esther Even Kleuters: Lianne Jongsma
Inclusief:
Een handleiding met de 10 curatieve en 20 preventieve praktische gedragslessen.
Exclusief:
De IN JE SAS met de klas tool-box. Een éénmalige aanschaf (niet verplicht).

IN JE SAS met de KLAS

Cursus voor leerkrachten / begeleiders: Trainer methode IN JE SAS met de KLAS

Trainings informatie

Wil je zelf in je sas-trainer worden voor jouw eigen groep?
Wil je werken aan een sterk fundament t.g.v. het groepsklimaat?
Wil je leerlingen constructief begeleiden in groei van sociale vaardigheden en inzet op het verbeteren van de executieve functies? Dat kan!
Volg de juiste training, ontvang de handleiding en ga als volwaardig -in je sas trainer- interactief met jouw groep z.s.m. aan de slag.
Welke cursus past bij jou?

IN JE SAS MET DE KLEUTERKLAS
IN JE SAS MET ZUS & SAS ( GROEP 3 EN 4)
IN JE SAS MET DE KLAS ( GROEP 5 T/M 8)

========================================================

IN JE SAS MET DE KLEUTERKLAS uitleg:

Vanwege het succes van ‘IN JE SAS MET DE KLAS’ en de herhaaldelijke vraag naar de voorloper voor het kleuteronderwijs, is nu het prachtige activiteitenpakket ‘In je Sas met de kleuterklas’ beschikbaar. Bij de ontwikkeling van het pakket is  uitgegaan van de manier waarop kleuters leren en zich ontwikkelen.  Het pakket bestaat uit 15 thema’s waar je 2 tot 3 weken aan kunt werken.

Het pakket is ontwikkeld door Lianne Jongsma (www.dekleuterspecialist.nl) en Esther Even.

Bij ieder thema staat een eenvoudig doel centraal. Ieder kind heeft een gepersonaliseerd doelenkaartje. In de klas hangt tevens een doelenmuur. En elke kleuter werkt gedurende een thema gericht aan een doel. Bij een thema als ‘spelregels en afspraken maken’ is het doel als volgt geformuleerd: ‘ Als je tijdens dit thema hebt laten zien dat je je goed aan de afspraken en spelregels kunt houden, mag je je pluimkaartje in de doelenmuur steken.’

Omdat kleuters van herhaling en structuur houden heeft ieder thema dezelfde opbouw: Dit zorgt voor herkenning en structuur binnen de activiteiten.

  1. Opzegversje
  2. Poppenspel met Sas
  3. Nabespreken
  4. Energizer
  5. Verwerkingsvormen
  • Hoekenspel
  • Bewegend leren activiteit
  • Coöperatieve werkvorm
  • Creatieve verwerking
  • Ontwikkelingsmateriaal / spel
  • Voorleestips

Er wordt altijd gestart en afgesloten met de handpop SAS. Hij woont in een koffertje dat in de klas staat en brengt regelmatig een bezoekje aan de leerlingen. Speciaal voor leerkrachten die poppenspel lastig vinden, zijn de teksten van het poppenspel volledig uitgeschreven. Dit kan houvast bieden, maar is niet noodzakelijk.

Nadat SAS een probleem rondom sociale vaardigheden ter sprake heeft gebracht (“Ik heb geen vriendjes”, of “Mag ik meespelen?”) wordt een energizer uitgevoerd. Omdat kleuters zich vooral ontwikkelen binnen spelsituaties heeft het pakket bij ieder thema suggesties voor hoekenspel uitgewerkt. De thema’s van In je Sas met de Kleuterklas zijn te gebruiken naast de thema’s waarmee je binnen de kleutergroepen werkt. Een thema waarbij een onderwerp als ‘praten en luisteren’ centraal staat, kan uitstekend aan bod komen binnen een thema als ‘herfst’.

Kleuters leren door te doen en in interactie met elkaar. Daarom komt bij ieder thema een coöperatieve werkvorm aan bod waarbij de sociale vaardigheden waar op dat moment aan gewerkt wordt, centraal staat. Wanneer je bij ieder thema het poppenspel, de energizer, het hoekenspel en de coöperatieve werkvorm aan bod laat komen, dan zijn je aanbodsdoelen in principe al voldoende aan bod gekomen.  Je maakt je thema’s nog betekenisvoller door ook de  creatieve verwerkingsopdrachten te integreren in je weekprogramma. En omdat Kleuters veel tijd doorbrengen  in het speellokaal en buiten op het plein is het bewegend leren ook in dit pakket opgenomen.

Tenslotte is bij ieder thema een lijst met voorleestips terug te vinden. Op deze manier kun je op weer een andere manier reflecteren op het thema.

Ben je benieuwd hoe een thema van IN JE SAS met de Kleuterklas in het is opgebouwd? Stuur dan een mailtje naar info@sovainjesas.nl en je ontvangt de les in je mailbox.

En wil je in één dag uitleg hoe het pakket werkt? Meld je dan aan voor de trainingsdag. Inclusief handleiding en lunch. Trainster Kleuterspecialist Lianne Jongsma.

Klik op de AANMELDBUTTON en vul je gewenste datum in: vrijdag 17 maart 2023
Na afloop neem je de materialen mee en kun je er de volgende dag op school direct mee aan de slag.

Koffertje met handpop en box met materialen (295 euro ex. BTW).

========================================================

IN JE SAS MET ZUS EN SAS (voor leerkrachten van groep 3 /4) uitleg:   

Vanwege het succes van ‘IN JE SAS MET DE KLAS’ en de herhaaldelijke vraag naar de voorloper voor is nu het prachtige activiteitenpakket ‘In je Sas met ZUS &SAS’ beschikbaar. Bij de ontwikkeling van het pakket is uitgegaan van GOED GEDRAG KAN JE LEREN.

Het pakket bestaat uit 15 thema’s waar je 2 tot 3 weken aan kunt werken. Het pakket is ontwikkeld door Esther Even. Bij ieder thema wordt een nieuwe vaardigheid aangeboden of uitvergroot vanuit toneelspel.

  1. Intro thema en doelen
  2. Toneel niet vaardig gedrag
  3. Toneel Vaardig gedrag
  4. Ervarend Leren/ Energizer
  5. Verwerking
  6. Compliment(v)eren

Ben je benieuwd hoe een thema van IN JE SAS met ZUS &SAS  is opgebouwd? En wil je in één dag krijg je uitgelegd hoe het pakket werkt?

Meld je dan aan voor de eerstvolgende trainingsdag. Voor de juiste data stuur een mailtje. Er zijn 2 trainingsdagen per jaar. (rond september en maart). De cursusdag is inclusief handleiding met werkbladen en lunch. Inclusief handleiding. Trainster Kindertherapeut Esther Even.

Klik op de AANMELDBUTTON. Vul de gewenste datum in: 21 april 2023 Na afloop neem je mogelijk de BOX mee en kun je er de volgende dag direct mee aan de slag.

BOX met materialen (295 euro ex. BTW).

========================================================


Inhoud 2 -daagse training IN JE SAS met de KLAS, inclusief handleiding.
Voor leerkrachten van groep 5 t/m 8.

Al veel leerkrachten en teams hebben deze 2 daagse met veel plezier volbracht.(2016 -tot heden)
De 2 daagse is interactief, praktisch en mede gericht op je groei in professioneel handelen als coachende leerkracht.
Tijdens de 2 daagse doorleef je de 20 trainingen zodat je deze groepstraining t.g.v. het verstevigen van het groepsklimaat en de groei van de sociale vaardigheden voor iedere leerlingen na de 2 daagse kan waarborgen. Tevens zet je in op je eigen pedagogische leerkrachtcompetenties.
Inhoud van de trainingen:
De leerkracht start samen met de leerlingen met de keuze van 3 positieve pedagogisch klassen-doelen. Deze drie gekozen SAS-doelen zullen de rode draad zijn de trainingen met de klas.
Elke leerling wordt tijdens de trainingen gestimuleerd in de opbouw van zelfvertrouwen, zelfverantwoordelijkheid en zelfreflectie.
De leerkracht of begeleider daagt leerlingen uit in eigen wensen, mening en ideeën, waarbij er- en herkennen van eigen kwaliteiten en die van klasgenoten van belang is.
Zowel leerkracht als leerling leren bewust positief gedrag herkennen en structureel te bekrachtigen.
Wanneer de veiligheid in de klas is geborgd, kiest elke leerling een persoonlijk gedragsdoel (SAS-doel) en krijgt verantwoordelijkheid voor zijn eigen leerproces.
Leerlingen worden uitgedaagd vanuit innerlijke motivatie in een KINDgesprek en in interactie met klasgenoten. In het werkboekje is het eigen kindplan ook is te vinden.
Ouderbetrokkenheid is er middels ouderbrieven en een ouderavond.
Tijdens de interactieve 2 -daagse leert de deelnemer zelfstandig IN JE SAS met de KLAS uit te voeren.
Vanuit de handleiding en het doorleven van de 15-20 trainingen met passende vaardigheden en werkvormen groei je als volwaardig trainer. Je ontvangt tips en tools om de theorie aan de praktijk te koppelen in het handelen van sturende naar coachende leerkracht.

Lijkt je dit een aanvulling op jouw professioneel handelen?
Stuur een mailtje voor de juiste data. Trainster Kinder en Jeugdtherapeut Esther Even.
De cursus is inclusief de uitgebreide handleiding en lunch (495 euro)
Klik op de AANMELDBUTTON. Volgende cursus is 11 mei en 12 mei 2023.
Na afloop neem je eventueel de materialen box mee.
BOX met materialen (295 euro ex. BTW).

IN JE SAS met de KLAS: Een antwoord op de uitdaging die passend onderwijs met zich meebrengt!

Kosten:
1 dag:€295,-Aanmeldformulier
2 dagen:€495,-Aanmeldformulier

IN JE SAS met de KLAS, een antwoord op de uitdaging die Passend Onderwijs met zich meebrengt.

Geef je op voor de dagcursus voor kleuters, INCLUSIEF HANDLEIDING t.w.v. 85 euro en lunch.

Data:

Dagtraining IN JE SAS met de KLEUTERKLAS
Vrijdag 17 maart 2023

Dagtraining IN JE SAS met de ZUS en SAS
Vrijdag 21 april 2023

Dagtraining IN JE SAS met de KLAS
Donderdag 23 maart en Vrijdag 24 maart 2023

Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Esther Even Kleuters: Lianne Jongsma
Inclusief:
Een handleiding met de 10 curatieve en 20 preventieve praktische gedragslessen.
Exclusief:
De IN JE SAS met de klas tool-box. Een éénmalige aanschaf (niet verplicht).

Begeleiding bewerkelijke groep

Begeleiding bewerkelijke groep

Begeleiding bewerkelijke groep

IN JE SAS met de KLAS

Trainings informatie

Op school zijn een positief pedagogisch klimaat en een goede onderwijsmethode, gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen, de belangrijkste elementen om de sociale vaardigheden te leren en te oefenen. Maar wat te doen wanneer deze elementen niet voldoende zijn en ondanks extra aandacht en ondersteuning het problematische gedragspatroon van de leerlingen op school niet doorbroken kan worden. We kennen allemaal de “bewerkelijke groep” de groep die meer van ons vraagt op het gebied van gedragsnormen en waarden.

Een specifieke groepstraining ten gunste van een positief groepsklimaat en het intrainen sociale vaardigheden kan dan een goede oplossing bieden. Het trainen van die vaardigheden voor en met de leerkracht(en) en leerlingen is het meest succesvol wanneer wordt geoefend, daar waar het nodig is voor leerlingen en leerkracht: In en met de KLAS!

Hoe ziet het plan –IN JE SAS met de KLAS- voor de bewerkelijke groep eruit in stappen?

Plan van oplossings-gerichte aanpak:

  • Invullen intakeformulier ‘bewerkelijke’ groep door leerkracht(en) en IB-er (optioneel: afname sociogram)
  • Klassensobservatie door Esther. Analyseren van groepsplan sociaal emotionele ontwikkeling en/of sociogram
  • Bespreken van hulpvragen, wensen en mogelijkheden met leerkracht(en) (en IBer)
  • Opzet en plannen van 10 curatieve groepstrainingen (inclusief ouderavond)
  • Inzet van kindgesprekken, waarbij elke leerling een eigen gedrags-leerdoel kiest
  • Materialen uit de IN JE SAS MET DE KLAS -box worden tijdens de trainingen geïntroduceerd
  • Uitvoering van 10 trainingen o.b.v.  Esther. Leerkracht(en) of IB-er observeert en doet actief mee waar nodig. Tevens inzet op co-teaching
  • Na elke training volgt een nagesprek met de leerkracht betreft transfermogelijkheden in dagelijkse klassensituaties
  • Ouders ontvangen na elke training een ouderbrief over de training. Na de 5e training volgt een interactieve ouderavond
  • Na 10 trainingen: Evaluaties van resultaten en vervolgmogelijkheden met de klas, leerkracht en IB-er en/of directeur

N.B.: Grote groepen worden in deelgroepen begeleid. Een deelgroep kan ook begeleid worden. Bijvoorbeeld als het alleen gaat om een meiden”probleem” zetten we adaptief in op het fenomeen MEIDENVENIJN

Aanvraag gesprek? Dat kan: Voor meer informatie komt Esther kosteloos bij u op school voor een intakegesprek waarbij mogelijkheden en wensen worden besproken. Het intakeformulier wordt vooraf ingevuld, zodat we samen kunnen onderzoeken of de curatieve training IN JE SAS met de KLAS een passende stap voorwaarts kan zijn voor deze (deel) groep.

Kosten op aanvraag:
Contact opnemen

Direct aanmelden / intakeformulier

Doelgroep:
klassen in het primair basisonderwijs
Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Esther in samenwerking met de leerkracht(en)

Begeleiding bewerkelijke groep

IN JE SAS met de KLAS

Trainings informatie

Op school zijn een positief pedagogisch klimaat en een goede onderwijsmethode, gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen, de belangrijkste elementen om de sociale vaardigheden te leren en te oefenen. Maar wat te doen wanneer deze elementen niet voldoende zijn en ondanks extra aandacht en ondersteuning het problematische gedragspatroon van de leerlingen op school niet doorbroken kan worden. We kennen allemaal de “bewerkelijke groep” de groep die meer van ons vraagt op het gebied van gedragsnormen en waarden.

Een specifieke groepstraining ten gunste van een positief groepsklimaat en het intrainen sociale vaardigheden kan dan een goede oplossing bieden. Het trainen van die vaardigheden voor en met de leerkracht(en) en leerlingen is het meest succesvol wanneer wordt geoefend, daar waar het nodig is voor leerlingen en leerkracht: In en met de KLAS!

Hoe ziet het plan –IN JE SAS met de KLAS- voor de bewerkelijke groep eruit in stappen?

Plan van oplossings-gerichte aanpak:

  • Invullen intakeformulier ‘bewerkelijke’ groep door leerkracht(en) en IB-er (optioneel: afname sociogram)
  • Klassensobservatie door Esther. Analyseren van groepsplan sociaal emotionele ontwikkeling en/of sociogram
  • Bespreken van hulpvragen, wensen en mogelijkheden met leerkracht(en) (en IBer)
  • Opzet en plannen van 10 curatieve groepstrainingen (inclusief ouderavond)
  • Inzet van kindgesprekken, waarbij elke leerling een eigen gedrags-leerdoel kiest
  • Materialen uit de IN JE SAS MET DE KLAS -box worden tijdens de trainingen geïntroduceerd
  • Uitvoering van 10 trainingen o.b.v.  Esther. Leerkracht(en) of IB-er observeert en doet actief mee waar nodig. Tevens inzet op co-teaching
  • Na elke training volgt een nagesprek met de leerkracht betreft transfermogelijkheden in dagelijkse klassensituaties
  • Ouders ontvangen na elke training een ouderbrief over de training. Na de 5e training volgt een interactieve ouderavond
  • Na 10 trainingen: Evaluaties van resultaten en vervolgmogelijkheden met de klas, leerkracht en IB-er en/of directeur

N.B.: Grote groepen worden in deelgroepen begeleid. Een deelgroep kan ook begeleid worden. Bijvoorbeeld als het alleen gaat om een meiden”probleem” zetten we adaptief in op het fenomeen MEIDENVENIJN

Aanvraag gesprek? Dat kan: Voor meer informatie komt Esther kosteloos bij u op school voor een intakegesprek waarbij mogelijkheden en wensen worden besproken. Het intakeformulier wordt vooraf ingevuld, zodat we samen kunnen onderzoeken of de curatieve training IN JE SAS met de KLAS een passende stap voorwaarts kan zijn voor deze (deel) groep.

Kosten op aanvraag:
Contact opnemen

Direct aanmelden / intakeformulier

Doelgroep:
klassen in het primair basisonderwijs
Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Esther in samenwerking met de leerkracht(en)

Begeleiding bewerkelijke groep

IN JE SAS met de KLAS

Trainings informatie

Op school zijn een positief pedagogisch klimaat en een goede onderwijsmethode, gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen, de belangrijkste elementen om de sociale vaardigheden te leren en te oefenen. Maar wat te doen wanneer deze elementen niet voldoende zijn en ondanks extra aandacht en ondersteuning het problematische gedragspatroon van de leerlingen op school niet doorbroken kan worden. We kennen allemaal de “bewerkelijke groep” de groep die meer van ons vraagt op het gebied van gedragsnormen en waarden.

Een specifieke groepstraining ten gunste van een positief groepsklimaat en het intrainen sociale vaardigheden kan dan een goede oplossing bieden. Het trainen van die vaardigheden voor en met de leerkracht(en) en leerlingen is het meest succesvol wanneer wordt geoefend, daar waar het nodig is voor leerlingen en leerkracht: In en met de KLAS!

Hoe ziet het plan –IN JE SAS met de KLAS- voor de bewerkelijke groep eruit in stappen?

Plan van oplossings-gerichte aanpak:

  • Invullen intakeformulier ‘bewerkelijke’ groep door leerkracht(en) en IB-er (optioneel: afname sociogram)
  • Klassensobservatie door Esther. Analyseren van groepsplan sociaal emotionele ontwikkeling en/of sociogram
  • Bespreken van hulpvragen, wensen en mogelijkheden met leerkracht(en) (en IBer)
  • Opzet en plannen van 10 curatieve groepstrainingen (inclusief ouderavond)
  • Inzet van kindgesprekken, waarbij elke leerling een eigen gedrags-leerdoel kiest
  • Materialen uit de IN JE SAS MET DE KLAS -box worden tijdens de trainingen geïntroduceerd
  • Uitvoering van 10 trainingen o.b.v.  Esther. Leerkracht(en) of IB-er observeert en doet actief mee waar nodig. Tevens inzet op co-teaching
  • Na elke training volgt een nagesprek met de leerkracht betreft transfermogelijkheden in dagelijkse klassensituaties
  • Ouders ontvangen na elke training een ouderbrief over de training. Na de 5e training volgt een interactieve ouderavond
  • Na 10 trainingen: Evaluaties van resultaten en vervolgmogelijkheden met de klas, leerkracht en IB-er en/of directeur

N.B.: Grote groepen worden in deelgroepen begeleid. Een deelgroep kan ook begeleid worden. Bijvoorbeeld als het alleen gaat om een meiden”probleem” zetten we adaptief in op het fenomeen MEIDENVENIJN

Aanvraag gesprek? Dat kan: Voor meer informatie komt Esther kosteloos bij u op school voor een intakegesprek waarbij mogelijkheden en wensen worden besproken. Het intakeformulier wordt vooraf ingevuld, zodat we samen kunnen onderzoeken of de curatieve training IN JE SAS met de KLAS een passende stap voorwaarts kan zijn voor deze (deel) groep.

Kosten op aanvraag:
Contact opnemen

Direct aanmelden / intakeformulier

Doelgroep:
klassen in het primair basisonderwijs
Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Esther in samenwerking met de leerkracht(en)

Begeleiding bewerkelijke groep

IN JE SAS met de KLAS

Trainings informatie

Op school zijn een positief pedagogisch klimaat en een goede onderwijsmethode, gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen, de belangrijkste elementen om de sociale vaardigheden te leren en te oefenen. Maar wat te doen wanneer deze elementen niet voldoende zijn en ondanks extra aandacht en ondersteuning het problematische gedragspatroon van de leerlingen op school niet doorbroken kan worden. We kennen allemaal de “bewerkelijke groep” de groep die meer van ons vraagt op het gebied van gedragsnormen en waarden.

Een specifieke groepstraining ten gunste van een positief groepsklimaat en het intrainen sociale vaardigheden kan dan een goede oplossing bieden. Het trainen van die vaardigheden voor en met de leerkracht(en) en leerlingen is het meest succesvol wanneer wordt geoefend, daar waar het nodig is voor leerlingen en leerkracht: In en met de KLAS!

Hoe ziet het plan –IN JE SAS met de KLAS- voor de bewerkelijke groep eruit in stappen?

Plan van oplossings-gerichte aanpak:

  • Invullen intakeformulier ‘bewerkelijke’ groep door leerkracht(en) en IB-er (optioneel: afname sociogram)
  • Klassensobservatie door Esther. Analyseren van groepsplan sociaal emotionele ontwikkeling en/of sociogram
  • Bespreken van hulpvragen, wensen en mogelijkheden met leerkracht(en) (en IBer)
  • Opzet en plannen van 10 curatieve groepstrainingen (inclusief ouderavond)
  • Inzet van kindgesprekken, waarbij elke leerling een eigen gedrags-leerdoel kiest
  • Materialen uit de IN JE SAS MET DE KLAS -box worden tijdens de trainingen geïntroduceerd
  • Uitvoering van 10 trainingen o.b.v.  Esther. Leerkracht(en) of IB-er observeert en doet actief mee waar nodig. Tevens inzet op co-teaching
  • Na elke training volgt een nagesprek met de leerkracht betreft transfermogelijkheden in dagelijkse klassensituaties
  • Ouders ontvangen na elke training een ouderbrief over de training. Na de 5e training volgt een interactieve ouderavond
  • Na 10 trainingen: Evaluaties van resultaten en vervolgmogelijkheden met de klas, leerkracht en IB-er en/of directeur

N.B.: Grote groepen worden in deelgroepen begeleid. Een deelgroep kan ook begeleid worden. Bijvoorbeeld als het alleen gaat om een meiden”probleem” zetten we adaptief in op het fenomeen MEIDENVENIJN

Aanvraag gesprek? Dat kan: Voor meer informatie komt Esther kosteloos bij u op school voor een intakegesprek waarbij mogelijkheden en wensen worden besproken. Het intakeformulier wordt vooraf ingevuld, zodat we samen kunnen onderzoeken of de curatieve training IN JE SAS met de KLAS een passende stap voorwaarts kan zijn voor deze (deel) groep.

Kosten op aanvraag:
Contact opnemen

Direct aanmelden / intakeformulier

Doelgroep:
klassen in het primair basisonderwijs
Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Esther in samenwerking met de leerkracht(en)

Ik leer leren

Ik leer leren

Ik leer leren

Trainings informatie

Training IK LEER LEREN  VOL=VOL

Bij veel kinderen of jongeren gaat het leren niet altijd vanzelf. Huiswerk maken, op een effectieve manier leren leren en een juiste planning kunnen maken en dan ook nog effectief en doelgericht je huiswerk maken. Dit gaat niet bij iedereen vanzelf en geeft dan soms (onnodige) stress.

Veel gestelde vragen van ouder(s) die wij ontmoeten zijn:

  • Hoe leer ik mijn kind of puber om zelfstandig te leren?
  • Hoe kan hij / zij effectiever leren?
  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik minder in conflict kom met mijn zoon of dochter als het om huiswerk maken en leren gaat?
  • Hoe krijgt of blijft mijn kind zelf plezier houden in het leren?
  • Welke leerstrategie past bij mijn zoon / dochter? 

 

IN JE SAS biedt aan leerlingen vanaf groep 8 tot het einde van de middelbare school 5 interactieve trainingen. De training is geschikt voor leerlingen van groep 8 ter voorbereiding op de middelbare school, brugklassers waarbij het leren nog niet zo vanzelf gaat en
jongeren in het voortgezet/middelbaar onderwijs die op een of andere manier vastlopen als het gaat om leren en huiswerk plannen en maken

Onder de bezielende leiding van de gecertificeerde -IK LEER LEREN- trainers Marije Imhof en Ellen ter Braak, wordt uw zoon of dochter ondersteunt om zichzelf aan te kunnen sturen en meer motivatie en inzicht te creëren in LEREN LEREN. Uw zoon of dochter leert zichzelf beter kennen, herkent zijn eigen leerstrategie en leert te plannen. Deze investering is echt de moeite waard zodat uw zoon of dochter in de toekomst, met name op de middelbare school makkelijker en doelgerichter zijn schoolse taken kan uitoefenen. Tijdens de 5 trainingen ontdekt hij of zij alles over de eigen manier van leren, plannen en organiseren, het overwinnen van faalangst, hoe te concentreren en motiveren. De training biedt slimme handvatten voor makkelijker en efficiënter leren.

De -IK LEER LEREN trainingen worden gegeven in groepjes van 4 tot 8 kinderen/jongeren en bestaat uit 5 bijeenkomsten van 1,5 uur. Iedere bijeenkomst heeft een eigen thema en kent een vaste structuur waarin rust en activiteiten elkaar afwisselen. Samen op een constructieve manier je persoonlijke leerstrategie ontdekken.. Iedere bijeenkomst wordt afgesloten met een eigen leerplan met helpende acties.

Zo wordt leren niet alleen gemakkelijker maar ook leuker.

Stuur een mailtje of vul het contactformulier voor vragen en tijden. Marije of Ellen neemt dan z.s.m. contact met jullie op.

 

Kosten:
€249,-Aanmeldformulier ouders

 

 

Doelgroep:
Leerlingen vanaf groep 8 (11 jaar-t/m 20 jaar). Zeer geschikt voor brugklassers en middelbare scholieren
Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Marije Imhof en Ellen ter Braak
Inclusief:
werkboek

Ik leer leren

Trainings informatie

Training IK LEER LEREN  VOL=VOL

Bij veel kinderen of jongeren gaat het leren niet altijd vanzelf. Huiswerk maken, op een effectieve manier leren leren en een juiste planning kunnen maken en dan ook nog effectief en doelgericht je huiswerk maken. Dit gaat niet bij iedereen vanzelf en geeft dan soms (onnodige) stress.

Veel gestelde vragen van ouder(s) die wij ontmoeten zijn:

  • Hoe leer ik mijn kind of puber om zelfstandig te leren?
  • Hoe kan hij / zij effectiever leren?
  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik minder in conflict kom met mijn zoon of dochter als het om huiswerk maken en leren gaat?
  • Hoe krijgt of blijft mijn kind zelf plezier houden in het leren?
  • Welke leerstrategie past bij mijn zoon / dochter? 

 

IN JE SAS biedt aan leerlingen vanaf groep 8 tot het einde van de middelbare school 5 interactieve trainingen. De training is geschikt voor leerlingen van groep 8 ter voorbereiding op de middelbare school, brugklassers waarbij het leren nog niet zo vanzelf gaat en
jongeren in het voortgezet/middelbaar onderwijs die op een of andere manier vastlopen als het gaat om leren en huiswerk plannen en maken

Onder de bezielende leiding van de gecertificeerde -IK LEER LEREN- trainers Marije Imhof en Ellen ter Braak, wordt uw zoon of dochter ondersteunt om zichzelf aan te kunnen sturen en meer motivatie en inzicht te creëren in LEREN LEREN. Uw zoon of dochter leert zichzelf beter kennen, herkent zijn eigen leerstrategie en leert te plannen. Deze investering is echt de moeite waard zodat uw zoon of dochter in de toekomst, met name op de middelbare school makkelijker en doelgerichter zijn schoolse taken kan uitoefenen. Tijdens de 5 trainingen ontdekt hij of zij alles over de eigen manier van leren, plannen en organiseren, het overwinnen van faalangst, hoe te concentreren en motiveren. De training biedt slimme handvatten voor makkelijker en efficiënter leren.

De -IK LEER LEREN trainingen worden gegeven in groepjes van 4 tot 8 kinderen/jongeren en bestaat uit 5 bijeenkomsten van 1,5 uur. Iedere bijeenkomst heeft een eigen thema en kent een vaste structuur waarin rust en activiteiten elkaar afwisselen. Samen op een constructieve manier je persoonlijke leerstrategie ontdekken.. Iedere bijeenkomst wordt afgesloten met een eigen leerplan met helpende acties.

Zo wordt leren niet alleen gemakkelijker maar ook leuker.

Stuur een mailtje of vul het contactformulier voor vragen en tijden. Marije of Ellen neemt dan z.s.m. contact met jullie op.

 

Kosten:
€249,-Aanmeldformulier ouders

 

 

Doelgroep:
Leerlingen vanaf groep 8 (11 jaar-t/m 20 jaar). Zeer geschikt voor brugklassers en middelbare scholieren
Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Marije Imhof en Ellen ter Braak
Inclusief:
werkboek

Ik leer leren

Trainings informatie

Training IK LEER LEREN  VOL=VOL

Bij veel kinderen of jongeren gaat het leren niet altijd vanzelf. Huiswerk maken, op een effectieve manier leren leren en een juiste planning kunnen maken en dan ook nog effectief en doelgericht je huiswerk maken. Dit gaat niet bij iedereen vanzelf en geeft dan soms (onnodige) stress.

Veel gestelde vragen van ouder(s) die wij ontmoeten zijn:

  • Hoe leer ik mijn kind of puber om zelfstandig te leren?
  • Hoe kan hij / zij effectiever leren?
  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik minder in conflict kom met mijn zoon of dochter als het om huiswerk maken en leren gaat?
  • Hoe krijgt of blijft mijn kind zelf plezier houden in het leren?
  • Welke leerstrategie past bij mijn zoon / dochter? 

 

IN JE SAS biedt aan leerlingen vanaf groep 8 tot het einde van de middelbare school 5 interactieve trainingen. De training is geschikt voor leerlingen van groep 8 ter voorbereiding op de middelbare school, brugklassers waarbij het leren nog niet zo vanzelf gaat en
jongeren in het voortgezet/middelbaar onderwijs die op een of andere manier vastlopen als het gaat om leren en huiswerk plannen en maken

Onder de bezielende leiding van de gecertificeerde -IK LEER LEREN- trainers Marije Imhof en Ellen ter Braak, wordt uw zoon of dochter ondersteunt om zichzelf aan te kunnen sturen en meer motivatie en inzicht te creëren in LEREN LEREN. Uw zoon of dochter leert zichzelf beter kennen, herkent zijn eigen leerstrategie en leert te plannen. Deze investering is echt de moeite waard zodat uw zoon of dochter in de toekomst, met name op de middelbare school makkelijker en doelgerichter zijn schoolse taken kan uitoefenen. Tijdens de 5 trainingen ontdekt hij of zij alles over de eigen manier van leren, plannen en organiseren, het overwinnen van faalangst, hoe te concentreren en motiveren. De training biedt slimme handvatten voor makkelijker en efficiënter leren.

De -IK LEER LEREN trainingen worden gegeven in groepjes van 4 tot 8 kinderen/jongeren en bestaat uit 5 bijeenkomsten van 1,5 uur. Iedere bijeenkomst heeft een eigen thema en kent een vaste structuur waarin rust en activiteiten elkaar afwisselen. Samen op een constructieve manier je persoonlijke leerstrategie ontdekken.. Iedere bijeenkomst wordt afgesloten met een eigen leerplan met helpende acties.

Zo wordt leren niet alleen gemakkelijker maar ook leuker.

Stuur een mailtje of vul het contactformulier voor vragen en tijden. Marije of Ellen neemt dan z.s.m. contact met jullie op.

 

Kosten:
€249,-Aanmeldformulier ouders

 

 

Doelgroep:
Leerlingen vanaf groep 8 (11 jaar-t/m 20 jaar). Zeer geschikt voor brugklassers en middelbare scholieren
Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Marije Imhof en Ellen ter Braak
Inclusief:
werkboek

Ik leer leren

Trainings informatie

Training IK LEER LEREN  VOL=VOL

Bij veel kinderen of jongeren gaat het leren niet altijd vanzelf. Huiswerk maken, op een effectieve manier leren leren en een juiste planning kunnen maken en dan ook nog effectief en doelgericht je huiswerk maken. Dit gaat niet bij iedereen vanzelf en geeft dan soms (onnodige) stress.

Veel gestelde vragen van ouder(s) die wij ontmoeten zijn:

  • Hoe leer ik mijn kind of puber om zelfstandig te leren?
  • Hoe kan hij / zij effectiever leren?
  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik minder in conflict kom met mijn zoon of dochter als het om huiswerk maken en leren gaat?
  • Hoe krijgt of blijft mijn kind zelf plezier houden in het leren?
  • Welke leerstrategie past bij mijn zoon / dochter? 

 

IN JE SAS biedt aan leerlingen vanaf groep 8 tot het einde van de middelbare school 5 interactieve trainingen. De training is geschikt voor leerlingen van groep 8 ter voorbereiding op de middelbare school, brugklassers waarbij het leren nog niet zo vanzelf gaat en
jongeren in het voortgezet/middelbaar onderwijs die op een of andere manier vastlopen als het gaat om leren en huiswerk plannen en maken

Onder de bezielende leiding van de gecertificeerde -IK LEER LEREN- trainers Marije Imhof en Ellen ter Braak, wordt uw zoon of dochter ondersteunt om zichzelf aan te kunnen sturen en meer motivatie en inzicht te creëren in LEREN LEREN. Uw zoon of dochter leert zichzelf beter kennen, herkent zijn eigen leerstrategie en leert te plannen. Deze investering is echt de moeite waard zodat uw zoon of dochter in de toekomst, met name op de middelbare school makkelijker en doelgerichter zijn schoolse taken kan uitoefenen. Tijdens de 5 trainingen ontdekt hij of zij alles over de eigen manier van leren, plannen en organiseren, het overwinnen van faalangst, hoe te concentreren en motiveren. De training biedt slimme handvatten voor makkelijker en efficiënter leren.

De -IK LEER LEREN trainingen worden gegeven in groepjes van 4 tot 8 kinderen/jongeren en bestaat uit 5 bijeenkomsten van 1,5 uur. Iedere bijeenkomst heeft een eigen thema en kent een vaste structuur waarin rust en activiteiten elkaar afwisselen. Samen op een constructieve manier je persoonlijke leerstrategie ontdekken.. Iedere bijeenkomst wordt afgesloten met een eigen leerplan met helpende acties.

Zo wordt leren niet alleen gemakkelijker maar ook leuker.

Stuur een mailtje of vul het contactformulier voor vragen en tijden. Marije of Ellen neemt dan z.s.m. contact met jullie op.

 

Kosten:
€249,-Aanmeldformulier ouders

 

 

Doelgroep:
Leerlingen vanaf groep 8 (11 jaar-t/m 20 jaar). Zeer geschikt voor brugklassers en middelbare scholieren
Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Marije Imhof en Ellen ter Braak
Inclusief:
werkboek

Workshop Krachtarmband / Meidenvenijn

Workshop Krachtarmband / Meidenvenijn

Workshop Krachtarmband / Meidenvenijn

Trainings informatie

1. Workshop Krachtarmband samen met…

Maak je eigen KRACHT-armband in verbinding met de ander. Elk kind wil trots zijn, creëren en van betekenis zijn. Dat kan tijdens deze gezellige workshop. Ieder op zijn /haar eigen manier.
Aan de slag met een stuk echt leer, naald, draad  metaal en slagletters om een eigen krachtarmband te maken. Ellen zet in en daagt uit op ieders krachten en talenten.

Het kind /de jongere komt niet alleen naar deze workshop maar samen met ouder, opa, oma, broer, zus of ander belangrijke persoon. Ieder maakt zijn/haar eigen armband met een persoonlijk KRACHTWOORD. Dit KRACHTWOORD heeft betekenis, geeft kracht,  ter ondersteuning of als reminder op lastige momenten of bij moeilijke keuzes. De aandacht in de workshop ligt tevens op de positieve communicatie en binding als tweetal.

Voor deze workshop hoef je niet creatief te zijn, plezier en tijd voor jezelf en met elkaar staat bovenaan. De workshop wordt aangeboden in groepsverband van minimaal 4, maximaal 8 personen. Ieder gaat naar huis met zijn/haar eigen armband en positieve energie.

Aanbod is bedoeld voor

Kind/jongere samen met – ouder, (bonus) ouders

  • broer/ zus
  • opa/oma
  • vriend/ vriendin
  • belangrijke persoon
  • ……………..

2. Workshop Individueel Krachtarmband maken n.a.v. een thema

Willen jullie bovenstaand aanbod liever per tweetal uitvoeren en niet in een groep met onbekenden? Dat kan. Jullie krijgen dan volledige aandacht en we richten ons samen op de positieve binding tussen het kind/de jongere en de ander. De workshop wordt in gezet als middel en kan ondersteunend zijn bij een thema wat speelt in het leven van je zoon/dochter. Het kan ook een eigen gekozen thema in het leven zijn wat belangrijk is voor de opbouw van IK –sterkte of het omgaan en uiten van emoties. Bijvoorbeeld : Verlies van een dierbare, echtscheiding, verbetering in contact en verbinding tussen ouder en (bonus) kind/jongere.

Jullie kunnen zelf vooraf  aangeven wat voor jullie belangrijk is om als tweetal SAMEN  in jullie KRACHT te komen of te blijven . Dan kan het doel plezier en aandacht voor elkaar een mooi uitgangspunt zijn.

Kosten : 25,00 per persoon inclusief materialen.

3. Workshop Individueel: Krachtarmband maken aansluitend aan de therapeutische sessies

De eenmalige workshop met ouder en kind/jongere kan tevens als (extra) sessie vanuit de kindertherapie worden ingezet. Tijdens de sessies van IN JE SAS is het kind/de jongere met zijn/haar eigen doel en wensen aan de slag gegaan d.m.v. gesprek en oefeningen. Deze sessie kan in overleg worden ingezet als tussensessie of als afsluiter van de individuele sessies.

Kosten: 79,00 voor 2 personen inclusief materialen (vergoeding mogelijk: zie individuele therapeutische sessies)

4. Workshop Meidenvenijn voor een vriendinnengroep, een sportteam of klasgenootjes

Hoe lastig kan het zijn om voor meiden een eigen keuze te maken, je eigen grens aan te geven of in gesprek te gaan met elkaar. Hoor ik erbij? Vinden ze me wel leuk? Tijdens de workshop meidenvenijn staan de thema’s respect voor jezelf en de ander  en positiviteit centraal. Elke dame gaat tijdens deze interactieve workshop aan de slag met het creëren van een voorwerp  naar eigen keuze:

eigen KRACHT-armband
– sleutelhanger
– etui
– of boekenlegger

Ieder wordt uitgedaagd om haar eigen IK te laten zien d.m.v.:

– talent inzet
– maken van eigen keuzes/ geven van eigen mening
– aanmoedigen en complimenten geven
– ontvangen van complimenten

De groep gaat naar huis met ieder een hip en functioneel product, plus een dosis positieve energie !

Kosten : 12,50 per persoon inclusief materialen.

De genoemde kosten zijn per persoon inclusief materialen.

Workshop Krachtarmband / Meidenvenijn

Trainings informatie

1. Workshop Krachtarmband samen met…

Maak je eigen KRACHT-armband in verbinding met de ander. Elk kind wil trots zijn, creëren en van betekenis zijn. Dat kan tijdens deze gezellige workshop. Ieder op zijn /haar eigen manier.
Aan de slag met een stuk echt leer, naald, draad  metaal en slagletters om een eigen krachtarmband te maken. Ellen zet in en daagt uit op ieders krachten en talenten.

Het kind /de jongere komt niet alleen naar deze workshop maar samen met ouder, opa, oma, broer, zus of ander belangrijke persoon. Ieder maakt zijn/haar eigen armband met een persoonlijk KRACHTWOORD. Dit KRACHTWOORD heeft betekenis, geeft kracht,  ter ondersteuning of als reminder op lastige momenten of bij moeilijke keuzes. De aandacht in de workshop ligt tevens op de positieve communicatie en binding als tweetal.

Voor deze workshop hoef je niet creatief te zijn, plezier en tijd voor jezelf en met elkaar staat bovenaan. De workshop wordt aangeboden in groepsverband van minimaal 4, maximaal 8 personen. Ieder gaat naar huis met zijn/haar eigen armband en positieve energie.

Aanbod is bedoeld voor

Kind/jongere samen met – ouder, (bonus) ouders

  • broer/ zus
  • opa/oma
  • vriend/ vriendin
  • belangrijke persoon
  • ……………..

2. Workshop Individueel Krachtarmband maken n.a.v. een thema

Willen jullie bovenstaand aanbod liever per tweetal uitvoeren en niet in een groep met onbekenden? Dat kan. Jullie krijgen dan volledige aandacht en we richten ons samen op de positieve binding tussen het kind/de jongere en de ander. De workshop wordt in gezet als middel en kan ondersteunend zijn bij een thema wat speelt in het leven van je zoon/dochter. Het kan ook een eigen gekozen thema in het leven zijn wat belangrijk is voor de opbouw van IK –sterkte of het omgaan en uiten van emoties. Bijvoorbeeld : Verlies van een dierbare, echtscheiding, verbetering in contact en verbinding tussen ouder en (bonus) kind/jongere.

Jullie kunnen zelf vooraf  aangeven wat voor jullie belangrijk is om als tweetal SAMEN  in jullie KRACHT te komen of te blijven . Dan kan het doel plezier en aandacht voor elkaar een mooi uitgangspunt zijn.

Kosten : 25,00 per persoon inclusief materialen.

3. Workshop Individueel: Krachtarmband maken aansluitend aan de therapeutische sessies

De eenmalige workshop met ouder en kind/jongere kan tevens als (extra) sessie vanuit de kindertherapie worden ingezet. Tijdens de sessies van IN JE SAS is het kind/de jongere met zijn/haar eigen doel en wensen aan de slag gegaan d.m.v. gesprek en oefeningen. Deze sessie kan in overleg worden ingezet als tussensessie of als afsluiter van de individuele sessies.

Kosten: 79,00 voor 2 personen inclusief materialen (vergoeding mogelijk: zie individuele therapeutische sessies)

4. Workshop Meidenvenijn voor een vriendinnengroep, een sportteam of klasgenootjes

Hoe lastig kan het zijn om voor meiden een eigen keuze te maken, je eigen grens aan te geven of in gesprek te gaan met elkaar. Hoor ik erbij? Vinden ze me wel leuk? Tijdens de workshop meidenvenijn staan de thema’s respect voor jezelf en de ander  en positiviteit centraal. Elke dame gaat tijdens deze interactieve workshop aan de slag met het creëren van een voorwerp  naar eigen keuze:

eigen KRACHT-armband
– sleutelhanger
– etui
– of boekenlegger

Ieder wordt uitgedaagd om haar eigen IK te laten zien d.m.v.:

– talent inzet
– maken van eigen keuzes/ geven van eigen mening
– aanmoedigen en complimenten geven
– ontvangen van complimenten

De groep gaat naar huis met ieder een hip en functioneel product, plus een dosis positieve energie !

Kosten : 12,50 per persoon inclusief materialen.

De genoemde kosten zijn per persoon inclusief materialen.

Workshop Krachtarmband / Meidenvenijn

Trainings informatie

1. Workshop Krachtarmband samen met…

Maak je eigen KRACHT-armband in verbinding met de ander. Elk kind wil trots zijn, creëren en van betekenis zijn. Dat kan tijdens deze gezellige workshop. Ieder op zijn /haar eigen manier.
Aan de slag met een stuk echt leer, naald, draad  metaal en slagletters om een eigen krachtarmband te maken. Ellen zet in en daagt uit op ieders krachten en talenten.

Het kind /de jongere komt niet alleen naar deze workshop maar samen met ouder, opa, oma, broer, zus of ander belangrijke persoon. Ieder maakt zijn/haar eigen armband met een persoonlijk KRACHTWOORD. Dit KRACHTWOORD heeft betekenis, geeft kracht,  ter ondersteuning of als reminder op lastige momenten of bij moeilijke keuzes. De aandacht in de workshop ligt tevens op de positieve communicatie en binding als tweetal.

Voor deze workshop hoef je niet creatief te zijn, plezier en tijd voor jezelf en met elkaar staat bovenaan. De workshop wordt aangeboden in groepsverband van minimaal 4, maximaal 8 personen. Ieder gaat naar huis met zijn/haar eigen armband en positieve energie.

Aanbod is bedoeld voor

Kind/jongere samen met – ouder, (bonus) ouders

  • broer/ zus
  • opa/oma
  • vriend/ vriendin
  • belangrijke persoon
  • ……………..

2. Workshop Individueel Krachtarmband maken n.a.v. een thema

Willen jullie bovenstaand aanbod liever per tweetal uitvoeren en niet in een groep met onbekenden? Dat kan. Jullie krijgen dan volledige aandacht en we richten ons samen op de positieve binding tussen het kind/de jongere en de ander. De workshop wordt in gezet als middel en kan ondersteunend zijn bij een thema wat speelt in het leven van je zoon/dochter. Het kan ook een eigen gekozen thema in het leven zijn wat belangrijk is voor de opbouw van IK –sterkte of het omgaan en uiten van emoties. Bijvoorbeeld : Verlies van een dierbare, echtscheiding, verbetering in contact en verbinding tussen ouder en (bonus) kind/jongere.

Jullie kunnen zelf vooraf  aangeven wat voor jullie belangrijk is om als tweetal SAMEN  in jullie KRACHT te komen of te blijven . Dan kan het doel plezier en aandacht voor elkaar een mooi uitgangspunt zijn.

Kosten : 25,00 per persoon inclusief materialen.

3. Workshop Individueel: Krachtarmband maken aansluitend aan de therapeutische sessies

De eenmalige workshop met ouder en kind/jongere kan tevens als (extra) sessie vanuit de kindertherapie worden ingezet. Tijdens de sessies van IN JE SAS is het kind/de jongere met zijn/haar eigen doel en wensen aan de slag gegaan d.m.v. gesprek en oefeningen. Deze sessie kan in overleg worden ingezet als tussensessie of als afsluiter van de individuele sessies.

Kosten: 79,00 voor 2 personen inclusief materialen (vergoeding mogelijk: zie individuele therapeutische sessies)

4. Workshop Meidenvenijn voor een vriendinnengroep, een sportteam of klasgenootjes

Hoe lastig kan het zijn om voor meiden een eigen keuze te maken, je eigen grens aan te geven of in gesprek te gaan met elkaar. Hoor ik erbij? Vinden ze me wel leuk? Tijdens de workshop meidenvenijn staan de thema’s respect voor jezelf en de ander  en positiviteit centraal. Elke dame gaat tijdens deze interactieve workshop aan de slag met het creëren van een voorwerp  naar eigen keuze:

eigen KRACHT-armband
– sleutelhanger
– etui
– of boekenlegger

Ieder wordt uitgedaagd om haar eigen IK te laten zien d.m.v.:

– talent inzet
– maken van eigen keuzes/ geven van eigen mening
– aanmoedigen en complimenten geven
– ontvangen van complimenten

De groep gaat naar huis met ieder een hip en functioneel product, plus een dosis positieve energie !

Kosten : 12,50 per persoon inclusief materialen.

De genoemde kosten zijn per persoon inclusief materialen.

Workshop Krachtarmband / Meidenvenijn

Trainings informatie

1. Workshop Krachtarmband samen met…

Maak je eigen KRACHT-armband in verbinding met de ander. Elk kind wil trots zijn, creëren en van betekenis zijn. Dat kan tijdens deze gezellige workshop. Ieder op zijn /haar eigen manier.
Aan de slag met een stuk echt leer, naald, draad  metaal en slagletters om een eigen krachtarmband te maken. Ellen zet in en daagt uit op ieders krachten en talenten.

Het kind /de jongere komt niet alleen naar deze workshop maar samen met ouder, opa, oma, broer, zus of ander belangrijke persoon. Ieder maakt zijn/haar eigen armband met een persoonlijk KRACHTWOORD. Dit KRACHTWOORD heeft betekenis, geeft kracht,  ter ondersteuning of als reminder op lastige momenten of bij moeilijke keuzes. De aandacht in de workshop ligt tevens op de positieve communicatie en binding als tweetal.

Voor deze workshop hoef je niet creatief te zijn, plezier en tijd voor jezelf en met elkaar staat bovenaan. De workshop wordt aangeboden in groepsverband van minimaal 4, maximaal 8 personen. Ieder gaat naar huis met zijn/haar eigen armband en positieve energie.

Aanbod is bedoeld voor

Kind/jongere samen met – ouder, (bonus) ouders

  • broer/ zus
  • opa/oma
  • vriend/ vriendin
  • belangrijke persoon
  • ……………..

2. Workshop Individueel Krachtarmband maken n.a.v. een thema

Willen jullie bovenstaand aanbod liever per tweetal uitvoeren en niet in een groep met onbekenden? Dat kan. Jullie krijgen dan volledige aandacht en we richten ons samen op de positieve binding tussen het kind/de jongere en de ander. De workshop wordt in gezet als middel en kan ondersteunend zijn bij een thema wat speelt in het leven van je zoon/dochter. Het kan ook een eigen gekozen thema in het leven zijn wat belangrijk is voor de opbouw van IK –sterkte of het omgaan en uiten van emoties. Bijvoorbeeld : Verlies van een dierbare, echtscheiding, verbetering in contact en verbinding tussen ouder en (bonus) kind/jongere.

Jullie kunnen zelf vooraf  aangeven wat voor jullie belangrijk is om als tweetal SAMEN  in jullie KRACHT te komen of te blijven . Dan kan het doel plezier en aandacht voor elkaar een mooi uitgangspunt zijn.

Kosten : 25,00 per persoon inclusief materialen.

3. Workshop Individueel: Krachtarmband maken aansluitend aan de therapeutische sessies

De eenmalige workshop met ouder en kind/jongere kan tevens als (extra) sessie vanuit de kindertherapie worden ingezet. Tijdens de sessies van IN JE SAS is het kind/de jongere met zijn/haar eigen doel en wensen aan de slag gegaan d.m.v. gesprek en oefeningen. Deze sessie kan in overleg worden ingezet als tussensessie of als afsluiter van de individuele sessies.

Kosten: 79,00 voor 2 personen inclusief materialen (vergoeding mogelijk: zie individuele therapeutische sessies)

4. Workshop Meidenvenijn voor een vriendinnengroep, een sportteam of klasgenootjes

Hoe lastig kan het zijn om voor meiden een eigen keuze te maken, je eigen grens aan te geven of in gesprek te gaan met elkaar. Hoor ik erbij? Vinden ze me wel leuk? Tijdens de workshop meidenvenijn staan de thema’s respect voor jezelf en de ander  en positiviteit centraal. Elke dame gaat tijdens deze interactieve workshop aan de slag met het creëren van een voorwerp  naar eigen keuze:

eigen KRACHT-armband
– sleutelhanger
– etui
– of boekenlegger

Ieder wordt uitgedaagd om haar eigen IK te laten zien d.m.v.:

– talent inzet
– maken van eigen keuzes/ geven van eigen mening
– aanmoedigen en complimenten geven
– ontvangen van complimenten

De groep gaat naar huis met ieder een hip en functioneel product, plus een dosis positieve energie !

Kosten : 12,50 per persoon inclusief materialen.

De genoemde kosten zijn per persoon inclusief materialen.

Aandachts-training / Mindfulness

Aandachts-training / Mindfulness

Aandachts-training / Mindfulness

Trainings informatie

WAT IS MINDFULNESS

Kinderen en volwassenen krijgen vandaag de dag veel prikkels te verwerken, Er is veel drukte in en om ons heen.
De ‘aanknop’ doet het wel, maar waar zit de ‘pauzeknop’?

Om jezelf goed staande te kunnen houden in deze tijd is het prettig als je leert hoe je je moet ontspannen en vaardigheden kent om ‘een hoofd vol gedachten’ tot rust te kunnen brengen.
Ook is het fijn om te weten hoe je met allerlei emoties, zowel fijne als lastige, om kunt gaan zonder er helemaal door meegesleept te worden en/of zonder ze te negeren.

Spanning kan zich bijvoorbeeld uiten in lichamelijke klachten zoals buikpijn en hoofdpijn en een gebrekkige concentratie.
Sommige kinderen leven met negatieve gedachten over zichzelf en over hun kwaliteiten!
Dit kan leiden tot gevoelens van (faal)angst, boosheid en een laag zelfbeeld.

Door te oefenen in aandacht en bewust aanwezig te zijn leren kinderen even te stoppen, op adem te komen en te voelen wat ze nodig hebben op dit moment.
Hierdoor neemt de automatische reactie op stress af, en nemen (zelf)vertrouwen, vreugde en veerkracht toe.

De methode “Aandacht werkt’ wordt gegeven door een gecertificeerde mindfulnesstrainer.

METHODE ‘AANDACHT WERKT’

Ik werk met de methode ‘Aandacht werkt!’ van Eline Snel. Dit is een 8- tot 10-weekse mindfulnesstraining (afhankelijk van de leeftijd), speciaal ontwikkeld voor kinderen en jongeren op school, in ziekenhuizen, instellingen en in eigen praktijk. Het is een evidence based training, gebaseerd op de achtweekse mindfulnesstraining voor volwassenen (MBSR) ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn.

Inmiddels oefenen meer dan een miljoen kinderen wereldwijd met de kikkermeditaties thuis en op school. Er zijn nu zo’n 1000 leerkrachten, psychologen en psychiaters opgeleid om de training te mogen geven.

Het boek ‘Stilzitten als een kikker’ van Eline Snel sluit aan bij de oefeningen in de training. Er zijn meer dan een half miljoen exemplaren verkocht. In 2014 is een tweede boek uitgegeven voor ouders met pubers: ‘Ruimte geven en dichtbij zijn’

WAT GAAN WE DOEN

We gaan tijdens de trainingen spelende wijs aan de slag met bewegingsoefeningen concentratieoefeningen, ontspanningsoefeningen, verhalen, stilte momenten experimentjes en gesprekjes waarbij de ervaringen die er NU is centraal staat.

Een effectieve en leuke manier waarop kinderen kunnen leren anders om te gaan met de dagelijkse ‘binnenstress'(gedachten en gevoelens),’buitenstress en hoe ze mindfulness kunnen toepassen in het dagelijkse leven.

Aandachttraining (mindfulness) leert kinderen:
* Meer te ontspannen
* Luisteren naar de signalen van hun lijf
* Het verbeteren van hun aandacht en concentratie
* Minder te piekeren
* Omgaan met lastige emoties zoals boosheid, verdriet en angst
* Een beter zelfbeeld te ontwikkelen en het vergroten van het zelfvertrouwen
* Beter te slapen/in slaap te komen
* Vriendelijkheid voor jezelf en anderen
* Gevoelens opmerken en toelaten in de plaats van wegdrukken

VOOR WIE

De training is geschikt voor ieder kind van 6 tot en met 19 jaar dat last heeft van een hoofd vol (pieker) gedachten stress,(faal) angst, stress, gevoelens wil leren voelen en begrijpen en zich beter wil leren concentreren. Mindfulness is ook zeer geschikt voor kinderen die meer zelfvertrouwen willen krijgen, zich vaak zorgen maken of moeilijk in slaap kunnen komen.
De kinderen en jongeren leren de vaardigheden die ze hun hele leven kunnen gebruiken.
Het gaat echt om het aanleren van een vaardigheid.
Groepsgrote maximaal 8 kinderen

Neem eens een kijkje op de volgende sites:
* https://www.elinesnel.com/onderzoek/
* https://www.ggznieuws.nl/waarom-mindfulness-goed-is-kinderen/

8-WEEKSE MINDFULNESS TRAINING 6-8 JAAR

Kosten 8 trainingen a 45 minuten €215,-
Dit is inclusief:
* Een individueel intakegesprek
* Het boek ‘Stilzitten als een kikker’ van Eline Snel en geluidsbestand met meditaties voor kinderen
* Wekelijkse oudermail met uitleg over de les en tips voor thuis.
* Een evaluatiegesprek na afloop

8-WEEKSE MINDFULNESS TRAINING 9-11 JAAR

Kosten 8 trainingen a 45 minuten €215,-
Dit is inclusief:
* Een individueel intakegesprek
* Het boek ‘Stilzitten als een kikker’ van Eline Snel + geluidsbestand met meditaties voor kinderen
* Werkboekje voor kinderen
* Wekelijkse oudermail met uitleg over de les en tips voor thuis
* Een evaluatiegesprek na afloop

COMING SOON…

10-weekse Mindfulness training 12-19 jaar

Kosten:
€215,-Aanmeldformulier ouders

Deze training is niet te declareren bij de zorgverzekeraar

8-WEEKSE MINDFULNESS TRAINING

Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Ellen Visschedijk

Aandachts-training / Mindfulness

Trainings informatie

WAT IS MINDFULNESS

Kinderen en volwassenen krijgen vandaag de dag veel prikkels te verwerken, Er is veel drukte in en om ons heen.
De ‘aanknop’ doet het wel, maar waar zit de ‘pauzeknop’?

Om jezelf goed staande te kunnen houden in deze tijd is het prettig als je leert hoe je je moet ontspannen en vaardigheden kent om ‘een hoofd vol gedachten’ tot rust te kunnen brengen.
Ook is het fijn om te weten hoe je met allerlei emoties, zowel fijne als lastige, om kunt gaan zonder er helemaal door meegesleept te worden en/of zonder ze te negeren.

Spanning kan zich bijvoorbeeld uiten in lichamelijke klachten zoals buikpijn en hoofdpijn en een gebrekkige concentratie.
Sommige kinderen leven met negatieve gedachten over zichzelf en over hun kwaliteiten!
Dit kan leiden tot gevoelens van (faal)angst, boosheid en een laag zelfbeeld.

Door te oefenen in aandacht en bewust aanwezig te zijn leren kinderen even te stoppen, op adem te komen en te voelen wat ze nodig hebben op dit moment.
Hierdoor neemt de automatische reactie op stress af, en nemen (zelf)vertrouwen, vreugde en veerkracht toe.

De methode “Aandacht werkt’ wordt gegeven door een gecertificeerde mindfulnesstrainer.

METHODE ‘AANDACHT WERKT’

Ik werk met de methode ‘Aandacht werkt!’ van Eline Snel. Dit is een 8- tot 10-weekse mindfulnesstraining (afhankelijk van de leeftijd), speciaal ontwikkeld voor kinderen en jongeren op school, in ziekenhuizen, instellingen en in eigen praktijk. Het is een evidence based training, gebaseerd op de achtweekse mindfulnesstraining voor volwassenen (MBSR) ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn.

Inmiddels oefenen meer dan een miljoen kinderen wereldwijd met de kikkermeditaties thuis en op school. Er zijn nu zo’n 1000 leerkrachten, psychologen en psychiaters opgeleid om de training te mogen geven.

Het boek ‘Stilzitten als een kikker’ van Eline Snel sluit aan bij de oefeningen in de training. Er zijn meer dan een half miljoen exemplaren verkocht. In 2014 is een tweede boek uitgegeven voor ouders met pubers: ‘Ruimte geven en dichtbij zijn’

WAT GAAN WE DOEN

We gaan tijdens de trainingen spelende wijs aan de slag met bewegingsoefeningen concentratieoefeningen, ontspanningsoefeningen, verhalen, stilte momenten experimentjes en gesprekjes waarbij de ervaringen die er NU is centraal staat.

Een effectieve en leuke manier waarop kinderen kunnen leren anders om te gaan met de dagelijkse ‘binnenstress'(gedachten en gevoelens),’buitenstress en hoe ze mindfulness kunnen toepassen in het dagelijkse leven.

Aandachttraining (mindfulness) leert kinderen:
* Meer te ontspannen
* Luisteren naar de signalen van hun lijf
* Het verbeteren van hun aandacht en concentratie
* Minder te piekeren
* Omgaan met lastige emoties zoals boosheid, verdriet en angst
* Een beter zelfbeeld te ontwikkelen en het vergroten van het zelfvertrouwen
* Beter te slapen/in slaap te komen
* Vriendelijkheid voor jezelf en anderen
* Gevoelens opmerken en toelaten in de plaats van wegdrukken

VOOR WIE

De training is geschikt voor ieder kind van 6 tot en met 19 jaar dat last heeft van een hoofd vol (pieker) gedachten stress,(faal) angst, stress, gevoelens wil leren voelen en begrijpen en zich beter wil leren concentreren. Mindfulness is ook zeer geschikt voor kinderen die meer zelfvertrouwen willen krijgen, zich vaak zorgen maken of moeilijk in slaap kunnen komen.
De kinderen en jongeren leren de vaardigheden die ze hun hele leven kunnen gebruiken.
Het gaat echt om het aanleren van een vaardigheid.
Groepsgrote maximaal 8 kinderen

Neem eens een kijkje op de volgende sites:
* https://www.elinesnel.com/onderzoek/
* https://www.ggznieuws.nl/waarom-mindfulness-goed-is-kinderen/

8-WEEKSE MINDFULNESS TRAINING 6-8 JAAR

Kosten 8 trainingen a 45 minuten €215,-
Dit is inclusief:
* Een individueel intakegesprek
* Het boek ‘Stilzitten als een kikker’ van Eline Snel en geluidsbestand met meditaties voor kinderen
* Wekelijkse oudermail met uitleg over de les en tips voor thuis.
* Een evaluatiegesprek na afloop

8-WEEKSE MINDFULNESS TRAINING 9-11 JAAR

Kosten 8 trainingen a 45 minuten €215,-
Dit is inclusief:
* Een individueel intakegesprek
* Het boek ‘Stilzitten als een kikker’ van Eline Snel + geluidsbestand met meditaties voor kinderen
* Werkboekje voor kinderen
* Wekelijkse oudermail met uitleg over de les en tips voor thuis
* Een evaluatiegesprek na afloop

COMING SOON…

10-weekse Mindfulness training 12-19 jaar

Kosten:
€215,-Aanmeldformulier ouders

Deze training is niet te declareren bij de zorgverzekeraar

8-WEEKSE MINDFULNESS TRAINING

Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Ellen Visschedijk

Aandachts-training / Mindfulness

Trainings informatie

WAT IS MINDFULNESS

Kinderen en volwassenen krijgen vandaag de dag veel prikkels te verwerken, Er is veel drukte in en om ons heen.
De ‘aanknop’ doet het wel, maar waar zit de ‘pauzeknop’?

Om jezelf goed staande te kunnen houden in deze tijd is het prettig als je leert hoe je je moet ontspannen en vaardigheden kent om ‘een hoofd vol gedachten’ tot rust te kunnen brengen.
Ook is het fijn om te weten hoe je met allerlei emoties, zowel fijne als lastige, om kunt gaan zonder er helemaal door meegesleept te worden en/of zonder ze te negeren.

Spanning kan zich bijvoorbeeld uiten in lichamelijke klachten zoals buikpijn en hoofdpijn en een gebrekkige concentratie.
Sommige kinderen leven met negatieve gedachten over zichzelf en over hun kwaliteiten!
Dit kan leiden tot gevoelens van (faal)angst, boosheid en een laag zelfbeeld.

Door te oefenen in aandacht en bewust aanwezig te zijn leren kinderen even te stoppen, op adem te komen en te voelen wat ze nodig hebben op dit moment.
Hierdoor neemt de automatische reactie op stress af, en nemen (zelf)vertrouwen, vreugde en veerkracht toe.

De methode “Aandacht werkt’ wordt gegeven door een gecertificeerde mindfulnesstrainer.

METHODE ‘AANDACHT WERKT’

Ik werk met de methode ‘Aandacht werkt!’ van Eline Snel. Dit is een 8- tot 10-weekse mindfulnesstraining (afhankelijk van de leeftijd), speciaal ontwikkeld voor kinderen en jongeren op school, in ziekenhuizen, instellingen en in eigen praktijk. Het is een evidence based training, gebaseerd op de achtweekse mindfulnesstraining voor volwassenen (MBSR) ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn.

Inmiddels oefenen meer dan een miljoen kinderen wereldwijd met de kikkermeditaties thuis en op school. Er zijn nu zo’n 1000 leerkrachten, psychologen en psychiaters opgeleid om de training te mogen geven.

Het boek ‘Stilzitten als een kikker’ van Eline Snel sluit aan bij de oefeningen in de training. Er zijn meer dan een half miljoen exemplaren verkocht. In 2014 is een tweede boek uitgegeven voor ouders met pubers: ‘Ruimte geven en dichtbij zijn’

WAT GAAN WE DOEN

We gaan tijdens de trainingen spelende wijs aan de slag met bewegingsoefeningen concentratieoefeningen, ontspanningsoefeningen, verhalen, stilte momenten experimentjes en gesprekjes waarbij de ervaringen die er NU is centraal staat.

Een effectieve en leuke manier waarop kinderen kunnen leren anders om te gaan met de dagelijkse ‘binnenstress'(gedachten en gevoelens),’buitenstress en hoe ze mindfulness kunnen toepassen in het dagelijkse leven.

Aandachttraining (mindfulness) leert kinderen:
* Meer te ontspannen
* Luisteren naar de signalen van hun lijf
* Het verbeteren van hun aandacht en concentratie
* Minder te piekeren
* Omgaan met lastige emoties zoals boosheid, verdriet en angst
* Een beter zelfbeeld te ontwikkelen en het vergroten van het zelfvertrouwen
* Beter te slapen/in slaap te komen
* Vriendelijkheid voor jezelf en anderen
* Gevoelens opmerken en toelaten in de plaats van wegdrukken

VOOR WIE

De training is geschikt voor ieder kind van 6 tot en met 19 jaar dat last heeft van een hoofd vol (pieker) gedachten stress,(faal) angst, stress, gevoelens wil leren voelen en begrijpen en zich beter wil leren concentreren. Mindfulness is ook zeer geschikt voor kinderen die meer zelfvertrouwen willen krijgen, zich vaak zorgen maken of moeilijk in slaap kunnen komen.
De kinderen en jongeren leren de vaardigheden die ze hun hele leven kunnen gebruiken.
Het gaat echt om het aanleren van een vaardigheid.
Groepsgrote maximaal 8 kinderen

Neem eens een kijkje op de volgende sites:
* https://www.elinesnel.com/onderzoek/
* https://www.ggznieuws.nl/waarom-mindfulness-goed-is-kinderen/

8-WEEKSE MINDFULNESS TRAINING 6-8 JAAR

Kosten 8 trainingen a 45 minuten €215,-
Dit is inclusief:
* Een individueel intakegesprek
* Het boek ‘Stilzitten als een kikker’ van Eline Snel en geluidsbestand met meditaties voor kinderen
* Wekelijkse oudermail met uitleg over de les en tips voor thuis.
* Een evaluatiegesprek na afloop

8-WEEKSE MINDFULNESS TRAINING 9-11 JAAR

Kosten 8 trainingen a 45 minuten €215,-
Dit is inclusief:
* Een individueel intakegesprek
* Het boek ‘Stilzitten als een kikker’ van Eline Snel + geluidsbestand met meditaties voor kinderen
* Werkboekje voor kinderen
* Wekelijkse oudermail met uitleg over de les en tips voor thuis
* Een evaluatiegesprek na afloop

COMING SOON…

10-weekse Mindfulness training 12-19 jaar

Kosten:
€215,-Aanmeldformulier ouders

Deze training is niet te declareren bij de zorgverzekeraar

8-WEEKSE MINDFULNESS TRAINING

Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Ellen Visschedijk

Aandachts-training / Mindfulness

Trainings informatie

WAT IS MINDFULNESS

Kinderen en volwassenen krijgen vandaag de dag veel prikkels te verwerken, Er is veel drukte in en om ons heen.
De ‘aanknop’ doet het wel, maar waar zit de ‘pauzeknop’?

Om jezelf goed staande te kunnen houden in deze tijd is het prettig als je leert hoe je je moet ontspannen en vaardigheden kent om ‘een hoofd vol gedachten’ tot rust te kunnen brengen.
Ook is het fijn om te weten hoe je met allerlei emoties, zowel fijne als lastige, om kunt gaan zonder er helemaal door meegesleept te worden en/of zonder ze te negeren.

Spanning kan zich bijvoorbeeld uiten in lichamelijke klachten zoals buikpijn en hoofdpijn en een gebrekkige concentratie.
Sommige kinderen leven met negatieve gedachten over zichzelf en over hun kwaliteiten!
Dit kan leiden tot gevoelens van (faal)angst, boosheid en een laag zelfbeeld.

Door te oefenen in aandacht en bewust aanwezig te zijn leren kinderen even te stoppen, op adem te komen en te voelen wat ze nodig hebben op dit moment.
Hierdoor neemt de automatische reactie op stress af, en nemen (zelf)vertrouwen, vreugde en veerkracht toe.

De methode “Aandacht werkt’ wordt gegeven door een gecertificeerde mindfulnesstrainer.

METHODE ‘AANDACHT WERKT’

Ik werk met de methode ‘Aandacht werkt!’ van Eline Snel. Dit is een 8- tot 10-weekse mindfulnesstraining (afhankelijk van de leeftijd), speciaal ontwikkeld voor kinderen en jongeren op school, in ziekenhuizen, instellingen en in eigen praktijk. Het is een evidence based training, gebaseerd op de achtweekse mindfulnesstraining voor volwassenen (MBSR) ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn.

Inmiddels oefenen meer dan een miljoen kinderen wereldwijd met de kikkermeditaties thuis en op school. Er zijn nu zo’n 1000 leerkrachten, psychologen en psychiaters opgeleid om de training te mogen geven.

Het boek ‘Stilzitten als een kikker’ van Eline Snel sluit aan bij de oefeningen in de training. Er zijn meer dan een half miljoen exemplaren verkocht. In 2014 is een tweede boek uitgegeven voor ouders met pubers: ‘Ruimte geven en dichtbij zijn’

WAT GAAN WE DOEN

We gaan tijdens de trainingen spelende wijs aan de slag met bewegingsoefeningen concentratieoefeningen, ontspanningsoefeningen, verhalen, stilte momenten experimentjes en gesprekjes waarbij de ervaringen die er NU is centraal staat.

Een effectieve en leuke manier waarop kinderen kunnen leren anders om te gaan met de dagelijkse ‘binnenstress'(gedachten en gevoelens),’buitenstress en hoe ze mindfulness kunnen toepassen in het dagelijkse leven.

Aandachttraining (mindfulness) leert kinderen:
* Meer te ontspannen
* Luisteren naar de signalen van hun lijf
* Het verbeteren van hun aandacht en concentratie
* Minder te piekeren
* Omgaan met lastige emoties zoals boosheid, verdriet en angst
* Een beter zelfbeeld te ontwikkelen en het vergroten van het zelfvertrouwen
* Beter te slapen/in slaap te komen
* Vriendelijkheid voor jezelf en anderen
* Gevoelens opmerken en toelaten in de plaats van wegdrukken

VOOR WIE

De training is geschikt voor ieder kind van 6 tot en met 19 jaar dat last heeft van een hoofd vol (pieker) gedachten stress,(faal) angst, stress, gevoelens wil leren voelen en begrijpen en zich beter wil leren concentreren. Mindfulness is ook zeer geschikt voor kinderen die meer zelfvertrouwen willen krijgen, zich vaak zorgen maken of moeilijk in slaap kunnen komen.
De kinderen en jongeren leren de vaardigheden die ze hun hele leven kunnen gebruiken.
Het gaat echt om het aanleren van een vaardigheid.
Groepsgrote maximaal 8 kinderen

Neem eens een kijkje op de volgende sites:
* https://www.elinesnel.com/onderzoek/
* https://www.ggznieuws.nl/waarom-mindfulness-goed-is-kinderen/

8-WEEKSE MINDFULNESS TRAINING 6-8 JAAR

Kosten 8 trainingen a 45 minuten €215,-
Dit is inclusief:
* Een individueel intakegesprek
* Het boek ‘Stilzitten als een kikker’ van Eline Snel en geluidsbestand met meditaties voor kinderen
* Wekelijkse oudermail met uitleg over de les en tips voor thuis.
* Een evaluatiegesprek na afloop

8-WEEKSE MINDFULNESS TRAINING 9-11 JAAR

Kosten 8 trainingen a 45 minuten €215,-
Dit is inclusief:
* Een individueel intakegesprek
* Het boek ‘Stilzitten als een kikker’ van Eline Snel + geluidsbestand met meditaties voor kinderen
* Werkboekje voor kinderen
* Wekelijkse oudermail met uitleg over de les en tips voor thuis
* Een evaluatiegesprek na afloop

COMING SOON…

10-weekse Mindfulness training 12-19 jaar

Kosten:
€215,-Aanmeldformulier ouders

Deze training is niet te declareren bij de zorgverzekeraar

8-WEEKSE MINDFULNESS TRAINING

Kinder-jeugdtherapeut/kinder-jeugdcoach:
Ellen Visschedijk
E. contact@sovainjesas.nl
IN JE SAS
Plutostraat 1
7622 VR Borne